Ga naar inhoud

Bodembedekking JR Farm Strooisel Bosgevoel

Newby1981
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is meer voor knaagdieren, dan voor konijnen. Voor hamsters of muizen ofzo zou je het best kunnen geburiken. 

Ik kan hem ook bestellen voor de verkoop, maar doe dat bewust niet. Omdat als konijnen er echt van gaan eten, het toch niet echt gezond voor ze is.

Als ik het goed heb is het populier en den wat er in zit. Populier zou wel mogen, maar er zit ook den (schors en dennenappelstukjes) en dennennaalden in. Die zijn voor honden en katten echt giftig, dus als je die naast konijnen ook in je huis hebt zou ik het risico niet nemen, ze zullen er maar van eten als het naast het hok beland! En voor konijnen is het iets wat ze alleen heel erg met mate mogen eten, wilde konijnen eten het alleen in tijden van schaarste. Denneappels mits goed schoon mogen ze wel met mate. Maar de hars die er aan kan zitten, en ook de naalden, dat kan als ze er grotere hoeveelheden / langere tijd van binnen krijgen wel giftig zijn voor konijnen. Om dat echt als bodembedekking in een konijnenverblijf te gebruiken, dat zou ik niet aanraden. Gelukkig zijn er heel wat veiligere alternatieven 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .