Ga naar inhoud

Ziek konijntje


Bunbunny

Aanbevolen berichten

Hoihoii

Vanochtend kwam ik bij mijn konijnen en toen waren ze op hun boven verdieping en een van de konijnen lag een beetje ongelukkig (het vrouwtje pukkie)

Daarna had ik haar opgepakt om te kijken of ze er wat mee deed want als ze normaal opgepakt word spartelt ze gelijk tegen maar nu niet.

Toen ging ze dus op het toiletje zitten en het leek alsof het er allemaal heel moeilijk uit kwam en ze was zeg naar aan het trillen en haar ogen waren dicht en toen ze van het wctje af kwam zag ik niks bijzonders behalve een paar ketting keutels.

Ze wou geen brokjes eten Dus heb ik een banaan gepakt en daar wou ze op zich  wel een hapje van maar ze was niet zo enthousiast als altijd.

Ik zie wel vaker ketting keutels liggen heeft het misschien iets te maken met dat ze teveel haar binnen krijgt want ze verhaart wel heel erg nog.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee ze eet nu wel weer.

Ik had wat brokjes op de grond belegt en die ging ze zelf pakken en banaan eet ze ook.

Ze knaagt aan dr speeltjes en stopt haar hoofd in het hooi.

Ze is op dit moment ook haar eten aan t zoeken en ze rende net.

Ik hou haar heel goed in de gaten vandaag hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad toch nu bellen met de dierenarts. Leg de situatie voor dan kun je overleggen of je langs moet komen.

Je weet nu niet wat er achter zit. Konijnen zijn prooidieren en dus echt geen aanstellers. Zoals Marjolein al aangaf is niet eten een signaal dat er echt iets aan de hand is! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een trillend konijn, niet eten, moeite bij het keutelen: dat is echt niet goed en een teken dat er echt iets mis is. Het kan zijn dat je pech hebt met de weekenddierenarts, dan is de keuze wat minder en tref je helaas wel eens een niet-konijnenexpert. Meestal zijn er in de omgeving wel meerdere "clusters" van weekend dierenartsen te vinden, ik zou dus wel echt nog verder bellen tot je iemand treft die wel de konijnenkennis heeft die nodig is.

 

Konijnen vallen in dierenartsopleidingen helaas onder exoten, in de basis maar zeer beperkt behandeld, een dierenarts moet dus echt zelf bewust bijscholing volgen over konijnen om die kennis op te doen en bij te houden. Vandaar dat wij altijd ook echt adviseren een goede konijnkundige dierenarts in de buurt te zoeken, om dit soort dingen te voorkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .