Spring naar bijdragen
Konijnenliefhebber1993

Wanneer is ruimte neutraal

Recommended Posts

Ik heb even een vraagje.
Zelf ben ik nu op vakantie, en zijn mijn konijnen ( groepje van 4 en een koppeltje) bij een konijnenopvang (vakantie-opvang), zij wilde het koppelen tot een groepje van 6. Maar ze vond t te heftig en dus uit elkaar gehaald. Maar zelf heb ik t idee dat t zeker een kans van slagen heeft. Maar mijn vraag is: na hoelang is een ruimte neutraal? Want mijn huis is nu dan natuurlijk mijn inziens redelijk neutraal? Maar na hoeveel weken zal t echt neutraal zijn om daar te kunnen koppelen?? Zal 2.5 week voldoende zijn om het neutraal te noemen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, 2,5 week zal niet voldoende zijn om de ruimte neutraal te maken. Eerder een aantal maanden / een jaar. Vandaar ook altijd het advies om echt op een andere plek te koppelen waar de konijnen niet eerder geweest zijn. Konijnen hebben best een goed geheugen wat dat betreft.

Wat maakt dat jij zelf denkt dat het wel zou kunnen slagen, als het in de opvang nu (wat dus wel neutraal is) niet werkte?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een vakantie-opvang. Zij vond t te heftig zeg maar. En zoals zij mij vertelde dacht ik: het moet wel gewoon kunnen.

Het zal dan een koppel en een groep van 4 die dan een groepje van 6 zouden worden.

De hele groep gaat goed, alleen Daisy (2.5kg) ten opzichte van Fien ( 1.2kg) is dan wat fel. En volgens de vakantie-opvang, jaagt Daisy heel erg op Fien, en vliegen de plukken haar door de lucht, en sluit Daisy haar een beetje in een hoekje zeg maar. Dus vandaar dat ik dus denk dat t zeker wel een kans van slagen heeft, omdat alleen dit gebeurt, en voor de rest niks...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De opvang zal het koppelen moeten doen dus als zij het niet zien zitten dan zullen ze er niet mee verder gaan. Is het wel een konijnenopvang met verstand van zaken betreft koppelen? Zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad niet kansloos maar ik weet verder de omstandigheden en de groepsdynamiek niet. En anders, als je het alsnog graag wil, zou je het thuis opnieuw moeten proberen maar dan een hele andere ruimte van je huis, denk aan een badkamer ofzo. 

Misschien heeft iemand met verstand van groepskoppelingen hier nog wat zinnigs over te zeggen want ik heb hier verder geen ervaring mee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het echt wilt kun je een konijnenopvang inschakelen die veel ervaring heeft met groepskoppelingen. Die kunnen goed beoordelen of het kans van slagen heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites