Spring naar bijdragen
Francisca92

Gezocht: twee dwergkonijntjes voor een klein achtertuintje

Recommended Posts

Dag allemaal,

Al jaren heb ik konijnen: dwerg, vos en hangoor (en vreemde kruisingen tussen de laatste twee) onderhouden. Dat was al die jaren bij mijn ouders. Nu ik mijn eigen optrekje heb, heb ik plek voor twee (jonge) dwergkonijntjes in de achtertuin.

Ze krijgen een mooi verblijf en als ik thuis ben kunnen ze door de tuin rennen. Er komt een plank/hek van minstens één meter hoog achterin de tuin ivm recht van overpad en het hondje van de buurvrouw. 

Wie kent twee dwergjes die een (nieuw) onderkomen zoeken? Vanaf eind augustus 2019 kan er een mooi verblijf voor ze staan in omgeving Haarlem.

Groetjes,

Francisca

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De konijnenopvangen puilen uit deze tijd van het jaar! Ik zou je zeker aanraden om daar een koppel te adopteren. Veel makkelijker ook, want het scheelt een hoop kosten en gedoe. Je adopteert dan een koppel dat elkaar al leuk vind, geen koppelgedoe dus, de ram is gecastreerd, als het goed is zijn ze ook al gevaccineerd. Wel zo prettig. 

Hier vind je de lijst met alle konijnenopvangen in Nederland en België. Deze tijd van het jaar zijn de meeste websites van de asielen niet up-to-date, er zitten over het algemeen veel meer konijnen dan er op de websites staan. Nu is het is zo druk in de meeste opvangen dat ze zorg voor de konijnen op de 1e plaats komt. Even tzt mailen / bericht sturen om te vragen of ze een leuk koppel hebben zitten, foto van het verblijf erbij en de afmetingen (let op dat de meeste opvangen minimaal  2 vierkante meter permanente leefruimte op vlak terrein eisen, liefst zelfs groter! En dat is ook echt de minimale ruimte die je nodig hebt, wil je ze gelukkig kunnen houden. Loslopen is leuk, maar telt niet mee voor de permanente leefruimte) , en een beetje wat je verwacht, dan kunnen ze vast wel reactie sturen met of er geschikte konijntjes zijn, en dat zal ongetwijfeld!

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk niks aan toe te voegen. Naar de opvang is echt het beste wat je kunt doen. Jij een leuk koppel en twee gelukkige nijntjes die eindelijk (weer) een fijn thuis krijgen.

mochten er tegen alle verwachtingen in geen leuke koppels zijn zullen de meeste opvangen je ook helpen een koppel ‘samen te stellen’ en daadwerkelijk te koppelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites