Ga naar inhoud

Probleempje met pootje / nagel


Newby1981

Aanbevolen berichten

Ik ben gisteren met Binky naar de DA geweest omdat het me sinds dit weekend opviel dat zij een beetje raar met haar voorpootje deed. Ze probeerde haar pootje te ontlasten maar liep er verder wel op. Dus toch maar naar de DA voor de zekerheid. Blijkbaar was het haar nagel aan de zijkant die vrij lang was en een beetje opzij zat, toevallig vloog / viel de nagel er af toen de DA haar probeerde te pakken. Ze heeft gekeken maar het zag er verder goed uit, er was ook niets van bloed, zowel niet aan de afgevallen nagel en niet aan haar pootje. Al haar nagels zijn nu ook bijgeknipt al was het niet perse nodig.

 

Maar nu zie ik dat Binky toch echt nog wel last heeft, ze tilt haar voorpootje steeds op en legt 'm naar achter als ze ligt. Ze komt ook niet uit het nachthok (ik weet  niet eens of ze het trapje wel af kan of durft) Ze eet en drinkt gelukkig wel. Ik weet niet goed of ik nou vandaag terug naar de DA moet of toch even moet afwachten. Misschien is haar pootje gewoon nog wat gevoelig? Het is namelijk zo dat Binky panisch is om opgepakt te worden, te reizen en bij de DA te zijn. Het bezorgt haar zo veel stress (met alle gevolgen van dien zoals niet willen eten) dat ik niet te snel naar de DA wil.

 

Hebben jullie ervaring met nagelproblemen of ook eens een nagel gehad die er af viel bij jullie konijn en had jullie konijn daar ook last van of is dit toch niet normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een konijn gehad waar de nagel er vanaf kwam, dat bleef een kaal stompje / nagelloos puntje, de nagel groeide bij dat konijn dus ook niet terug. Dat was bij zwartje, die leeft al een tijdje niet meer. Overigens had  hij er geen last van, niets van gemerkt in ieder geval. Het wondje heelde en er bleef een kaal puntje teen over. Hij is een jaar of 10 geworden er mee. Ik heb ook geen idee wat er precies gebeurd was, zag het toen door bloed bij het pootje, de nagel was er toen dus al af. Hij was toch wel een oepig konijn, na zijn castratie sprong hij over een plank en belandde hij met zijn niet-meer-aanwezige-ballen precies op de rand. Toen gingen de hechtingen open, ook fijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik hoop toch wel dat die nagel terug groeit. Tenzij ze er totaal geen last van gaat hebben natuurlijk. Er was gelukkig geen bloed maar ik kan niet zelf kijken hoe het er nu uit ziet, dat gaat een drama worden. Volgens de DA was er geen wondje maar omdat ze nu zo moeilijk doet begin ik natuurlijk weer te twijfelen. Ik denk dat ik tot morgen afwacht en als ik dan geen verbetering zie toch maar even terug naar de DA helaas.

 

Heb een foto van de nagel gemaakt :-) Dit is een volledige nagel toch? Aan het uiteinde kun je een beetje inkijken.

nagel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug vond ik precies zon nagel, Nouja een witte dan 😉

Maar ik heb nooit met zekerheid kunnen vinden van welk konijn, laat staan welk pootje, deze nagel afkomstig is. Bij mijn konijn is er dus wel een nieuwe nagel terug gegroeid. 

Ik heb er verder ook niks van gemerkt, geen wondje en geen last van een pootje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat helaas nog niet echt beter met Binky. Ze blijft in haar nachthok en doet raar met haar pootje. Eten doet ze wel goed. Ik ben gelukkig een halve dag vrij en als ik thuis kom kijk ik even hoe het gaat en anders toch maar naar de DA. En nu gaat Monky ook nog eens lopen klieren omdat zij blijkbaar ruikt of voelt dat Binky zwakker is waardoor Binky weer helemaal gestresst wordt :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .