Spring naar bijdragen
Melwit

Wat in de ren als deze betegeld is?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

mijn konijnen een mooi koppeltje van een gecastreerde kerel en een geholpen dame hebben een mooi hok van 3,60x100 en hier aan vast een vast ren die dag en nacht beschikbaar is. Het hok staat nu op tegels en de ren in het gras. 

Echter maken ze van het gras een ware zandbak en zijn er werkelijkwaar overal gaten en kuilen. 

Over 2 weken wordt onze tuin verbouwd door een hovenier. Er zou dan nieuwe gras worden geplaatst voor de konijnen. Echter ben ik wel een beetje bang dat dit toch ook weer een zooi wordt, dus had ik bedacht dat dit misschien ook dicht getegeld kan worden. Ik wil ze alleen niet hun lol bederven dus vraag me nu af wat ik dan het beste allemaal in de ren kan zetten. Ik denk nu aan een schelp met zand om te graven en een grote bak met kruidenplantjes om te eten. Hebben jullie echter nog tips om hierin te zetten? Of zouden jullie alsnog gewoon weer gras plaatsen? 

Alvast bedankt voor de reacties. 

Groetjes Melissa! Trotse eigenaar van Murphey en Maddy 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou voor tegels gaan. Zoals je zegt wordt een grasveld binnen de kortste keren een modderpoel. Plus dat je er gaas onder moet leggen om te voorkomen dat ze een tunnel naar de vrijheid graven. Je kunt er een (kinder-)zandbak in zetten, of eventueel ingraven. Ik heb zelf de onderbak van een konijnenkooi erin staan als zandbak. Kruiden zijn altijd leuk, al verwacht ik wel dat ze dat beschouwen als "all you can eat". Tunnels zijn altijd populair, net als dingen waar ze op of onder kunnen zitten. En lekker de ruimte om te rennen natuurlijk, maar volgens mij zit dat wel goed.

Voor inspiratie zou je ook eens hier kunnen kijken:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er tunnels, verschillende schuilplekjes / schuilhokjes in en een zandbak. Geen hele grote op het moment, maar ik wil even kijken wat handig is 🙂 Vroeger had ik 1 ren waar volledig gegraven kon worden, maar dat was voor mij als baasje niet zo heel praktisch. Gras en andere planten heeft bij mij nooit gewerkt, dat slopen / eten ze. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ren is voor ongeveer 1/3e betegeld en de rest is gewoon zand. Het was ooit gras maar blijkbaar wilden ze daar vanaf. 😂 Een modderpoel wordt het nooit. Als ik merk dat ze veel gegraven hebben gooi ik het weer dicht. Soms is dat elke dag, soms een paar weken niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke haha ik vindt het zo sneu om hun het gras af te nemen. Maar als ik dit zo lees is dat wel de beste optie. 

Een tunnel heb ik al en ook wel wat andere speeltjes. Dan plaats ik er gewoon een zandbak in en misschien dan nog iets met een verdieping inderdaad en nog een tunnel erbij. Pech voor hun maar dit is echt een zooi. Plus dat ze ook werkelijkwaar overal poepen haha. Dat is op tegels een stuk schoner te houden. 

Ruimte om te rennen hebben ze inderdaad genoeg. Ik denk dat ze zo’n 7a 8 vierkante meter hebben! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee komt geen dak op. Ze hebben vee schuilmogelijkheden in het grote hok gedeelte waar wel een dak op zit. Verder is de tuin helemaal afgeschermd. Komen geen dieren in of uit 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites