Ga naar inhoud

voedster maakt geluid


Emmy123

Aanbevolen berichten

Mijn vrouwtjes konijn zit bij een gecastreerd mannetjes konijn en ze kunnen het heel goed vinden met elkaar. Nou maakt ze sinds een paar dagen piepend geluid als het mannetje bij haar in de buurt komt of op haar rijdt. Maar het rare is dat het lijkt alsof ze dit doet om aandacht te krijgen van het mannetje ofzo? Heeft iemand hier ervaring mee en is dit normaal?

 

Groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je nog bezig met ze aan elkaar te koppelen, of zitten ze al langer bij elkaar? Omdat je schrijft dat het mannetje op haar rijdt, dit is een uiting van gedrag van dominantie om de rangorde te bepalen. Een konijn maakt geen piepend geluid om aandacht te krijgen normaliter dus dat gedrag is niet helemaal normaal. Wel kan een konijn piepen bij angst/onrust. 

Kan je beschrijven waaraan je ziet dat ze het normaal goed met elkaar kunnen vinden, welk gedrag laat dat zien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is jouw voedster niet-gecastreerd? Dan kan het ook zijn dat ze rams is. Dan spelen de hormoontjes wat op en daagt ze de ram uit om haar te dekken. Die er waarschijnlijk niet zo veel van snapt, aangezien hij gecastreerd is.

 

Het gedrag dat je omschrijft past daar wel bij. Het piepen herken ik er echter niet echt bij. Soms een beetje een knorren, maar ik zou het zelf niet als piepen omschrijven. Piepen doen ze meer bij angst inderdaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het geluid inderdaad een soort knorren is (tja, hoe omschrijf je een geluid), herken ik het ook als gedrag van een ramse voedster. Zeker ook omdat je schrijft dat het lijkt dat ze het doet om aandacht van hem te krijgen. 

 

Gaat ze soms ook plat op haar buik voor hem liggen? Dat past ook bij ramsheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .