Ga naar inhoud

Myasis arme pipje :(


Momofbuns

Aanbevolen berichten

Ik schrok me rot toen ik in de wc hoek en bij der kontje wormen zag! Gelijk naar da en daar vanalles gehad. Nu mag ze van me ff paar dagen niet loslopen enzo dus heb de ziekenboeg kooi erbij gehaald iknow. Maar wil het risico niet lopen om weer zoiets bij ze te krijgen. Heb alles in flessen of hooiballetjes gedaan en alleen afwasbare zpeeltjes erin. Van de week ff snel knaaghout halen. Maar voel me zo enorm schuldig! Wat kan ik voor de volgende keer doen om dit te voorkomen? 

IMG-20190627-WA0004.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai! Zaten de maden ook in haar vel?

 

Je konijnen zaten toch al binnen? Dat begreep ik tenminste van je foto van het gekregen buitenhok dat je binnen had staan. Dan zie ik eerlijk gezegd het voordeel niet zo van de ziekenboegkooi.

 

Hebben ze wel eens plakpoep? Hebben ze langer haar bij hun kont?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze hebben langer haar bij hun kont. Het hok heb ik al weg gehaald nam teveel ruimte in beslag vond ik. Nu is het een speelhuis voor buiten. Ja ze zijn de laatste tijd wel veel buiten geweest plat dak hier en geen airco. Is toevallig wel vandaag geplaatst. We kwamen er alleen achter dat de stoep open gegooid moet zal wel weer ff duren ben ik bang. Ja ze zaten er helaas ook echt in. Heb gewoon gejankt het was zo sneu. Pip is er ook wel echt kapot moe van van de reis en de da. Der vriendje had gelukkig niets. Nog nooit plakpoep gehad. 

Ooh en de ziekenboeg kooi is omdat ik bang ben dat het verspreid ofzo voelde me echt vies dus ja meer voor mn eigen om het zeker te weten en die worm dingen niet verspreiden.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een spray die je preventief kunt gebruiken:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/anti-madenziekte-myasis.html

 

En natuurlijk het hok goed schoonhouden. Met deze enorme hitte maak ik de toilet hoek dagelijks schoon!

 

Ik zou je konijntjes gewoon lekker in de kamer laten lopen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je het zelf ook krijgt 😉 

En ik neem aan dat de dierenarts ze allemaal verwijderd heeft en pip dus weer helemaal schoon is.

 

Meer info over myasis kun je ook hier lezen:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/myasis.html

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/konijnen-in-de-zomer/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook maden gehad na een lang weekend weg (wel bij een EC kneusjes wat zichtzelf niet goed schoon kan houden)

 

Wij hebben hier ook zo'n Karcher alles stofzuiger waar mee we ook alle poepjes, haartjes, stofjes en weet ik veel wat weg te zuigen om de boel schoon te houden. Ideaal ding hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .