Ga naar inhoud

Hope farms supertrio gaat uit productie!


Evee

Aanbevolen berichten

Ik plaatste er al een berichtje over in het topic over de webwinkel, maar Hope Farms Supertrio konijnenvoer word niet meer gemaakt. 

 

De fabrikant van het merk heeft een nieuwe lijn konijnenvoer op de markt gebracht onder de naam "hobby first".

 

De Hope Farms supertrio gaat er uit, de nieuwe brok is er ook niet mee te vergelijken. De balance blijft wel (en blijft bij het nieuwe merk ook balance heten), op het eerste zicht lijkt die niet veranderd te zijn qua ingrediënten.

De nieuwe "gewone" brok is de Hobby first rabbit complete. Het is een graanvrije brok, wel ook voornamelijk gemaakt van grasmeel (dat was bij de supertrio ook het hoofdingrediënt). De brok ziet er dus anders uit, andere samenstelling, andere prijs, andere verpakking.

 

Houd er dus rekening mee dat je op tijd gaat mengen met ander voer, als je op dit moment hope farms supertrio geeft! In 1x overstappen kan diarree als gevolg hebben, het is dus beter om het oude en nieuwe voer een tijdje te mengen om de overgang rustiger te laten verlopen! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al veranderd, er is nog wel voorraad van het oude voer, en de eerste zakken van het nieuwe voer zijn er al (heb ze zelf nog niet staan). Het zit nu dus echt in de overgangsfase van het opmaken van oude brokken en de introductie van de nieuwe brokken. 

 

Ik zou even in de loods moeten kijken naar de houdbaarheid, denk niet dat het super lang is, aangezien ze al een tijdje weten dat ze over gaan naar andere voeding en daar waarschijnlijk de productie op hebben aangepast. Ik kan nog wel "nieuwe voorraad" van het oude voer bestellen, maar denk niet dat de houdbaarheid nog veel opschuift ten opzichte van wat ik nu nog heb liggen Het is dus wel echt op=op. Ik ben pas maandag weer in de loods denk ik, dan zal ik voor je kijken. Een dichte zak is in ieder geval tot 6 maanden na houdbaarheid gewoon nog te voeren. Als hij eenmaal open is, zou ik hem wel binnen 3 maanden opmaken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IreneM Het valt mee!

 

Houdbaarheid van de Hope Farms:

De 1 kg is houdbaar tot 4-8-2020

De 3 kg is houdbaar tot 23-5-2020

De 15 kg is houdbaar tot 7-2-2020

En de balance tot 13-6-2020 en 12-9-2020

 

Ik heb 1 zak van de 15 kg liggen die volgende maand over de datum gaat, dat is dan weer jammer haha 😉 Maar die ik heb ik nu van de voorraad afgehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het checken! Ik heb er maar 2 besteld, meer krijgen ze niet op tijd op. Senna eet met de nieuwe medicatie wat minder en langzamer, ik heb geen zin in ook nog gedoe met brokjes haha. Nu kan ik in ieder geval weer even vooruit.

 

(Wel iets geks in de webshop trouwens. De site gaf aan dat de verzendkosten €9,90 zijn. Na het inloggen waren de verzendkosten opeens €0 en bij het betalen weer €9,90. Overigens had ik die €0 ook niet verwacht met 30 kilo brokken 😂)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 9,90 klopt, het is 4.95 tot 23 kg. En met 2 zakken zit je aan 30 kg, moet ik dus in 2 dozen verzenden, dus 2x verzendkosten helaas.. Misschien dat de 0 euro iets met nog geen adres ingevuld / landkeuze / verzendwijze ingevuld te maken had? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap wel dat de 9,90 klopt. Het was gewoon een beetje vreemd dat het terug naar 0 ging bij het inloggen en mijn adres en zo juist wel ingevuld was. Maakt verder niet uit hoor, maar ik dacht ik meld het even voor je er misschien gedoe of zo over krijgt. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Is dit ook het juiste topic om even naar ervaring te vragen? 

 

Eten de konijnen het nieuwe voer graag? Ik heb nog een zak SuperTrio staan van 15kg dus kan nog wel even vooruit maar viel me op dat het nieuwe voer hier in de omgeving niet in grootverpakking verkocht wordt. De 10kg zakken online zijn minimaal 19.99 euro ipv 15kg van SuperTrio voor 19.99 of soms 21.49 (afhankelijk waar je besteld). Dus wel wat duurder geworden. 

 

Wat is evt een goed alternatief of toch maar online het nieuwe voer gaan bestellen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag je vragen hoor 🙂 

 

De 10 kg is voor mij nog steeds niet leverbaar. Best kans dat andere winkels hetzelfde probleem hebben, en je die daarom dus nog niet gevonden hebt. Ik heb nog wel een paar van de oude 15 kg verpakkingen, van de supertrio dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ik wilde precies vandaag toevallig die vraag stellen omdat ik misschien wat wil bestellen om op over te stappen. Ik twijfel nog tussen de Balance of Complete. Ik ga morgen denk ik een klein zakje halen bij de lokale dierenwinkel om uit te proberen, ik laat je wel weten of mijn nijnen het wat vinden.

 

Die zitten nu op Science Selective maar hebben Beaphar Care+, Beaphar Nature en Rosewood Meadow ook zonder problemen gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb nu ook sinds kort de nieuwe verpakking van dat Hope farms supertrio. In de winkel zeiden ze dat het hetzelfde is en dat alleen de verpakking en naam anders is. 

Maar dat is niet zo. Brokken zien er wel hetzelfde uit wat vormgeving betreft, maar is toch net even iets anders wat samenstelling betreft waardoor ze donkerder van kleur zijn en ze ruiken wat sterker. Ik heb het mijn nijn geveven gemengd met de oude supertrio en hij pikt alleen de oude supertrio er uit de nieuwe die nu hobbyfirst rabbit complete heet die moet ie niet. Dus ik dacht dan maar alleen maar even die nieuwe geven maar die laat ie dus mooi liggen.

Ben hier dus niet blij mee dat ze wat dingen veranderd lijken te hebben aan de samenstelling en mijn nijn al helemaal niet. 

Hij at dat supertrio erg graag en het was prima zoals het was. Jammer dit weer. . Nu maar hopen dat me nijn het als nog gaat eten anders heb ik een probleem want de zak superttio is bijna leeg. Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
52 minuten geleden zei Laniboekje:

Ha @Evee

 

Krijgt de webshop de Hobbyfirst nog op voorraad. Ben door mijn Hopefarms heen aan het geraken. Heb wel Science Selective staan maar Hobbyfirst is toch wat vriendelijker voor mijn portemonnee maar zo slecht verkrijgbaar 😞

De webshop is nog 3 weken dicht i.v. m. vakantie. Red je dat nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .