Ga naar inhoud

Snot?


Freya Dhooghe

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen,

 

Een paar dagen geleden had ik een topic geopend met de vraag of mijn konijntjes misschien allergisch zijn.

 

Ik ben de dag erna naar de konijnkundige DA gegaan.

 

Niets allergie, niets snot. Ze zijn kerngezond zeiden ze. Nu blijf ik nog steeds een natte neus zien (ik kuis het af en zie een uurtje later weer een nat neusje). Het niezen is wel max 1 keer per dag (voor zover ik weet (overdag ga ik werken)). Ook geen snottebellen te bespeuren.

Hij dacht dat ze misschien zichzelf zo opfokte van blijdschap dat ze buiten mochten dat ze daarom een nat neusje kregen en moesten niezen.

 

Paar dagen later ging het allemaal goed. We kregen bezoek van wat vrienden en ze waren helemaal over hun toeren. Heb ze toen onmiddellijk binnen gezet en de dag erna hing hun neusje echt gigantisch onder het nat.

 

Terug de DA gebeld, ze zeiden me als ik echt niet zeker was dat ik dan antibiotica moest komen halen, maar ik wil dit natuurlijk niet zomaar geven.

 

Maar nu hoor ik ook een soort van reutel als ze snuffelen aan een koekje bv en ik durf al niet meer naar DA bellen want wie weet nemen ze mij niet meer serieus...

 

Iemand hier ook ervaring mee? of ga ik best naar een andere konijnkundige DA?

 

Ik wil niet het overbezorgde typetje spelen maar ik word alleen maar gek van alles wat ik op internet lees.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh dat is balen zeg! Jammer dat je geen duidelijkheid hebt gekregen! 

 

Laat je niet bang maken over alles wat je op internet leest, daar staan over het algemeen meer horror verhalen dan de situaties waarin alles mee viel en goed verlopen is 🙂 Dat zijn veel saaiere verhalen, die mensen vaak niet delen (want waarom zou je dingen opzoeken /delen als het probleem verholpen is?).

 

Als ik je verhaal zo lees en het toch wel ietsje erger geworden is, zou ik persoonlijk denk ik toch voor het bezoek aan een iets konijnkundigere dierenarts zou kiezen. En dan vragen of een kuurtje met AB zinvol zou zijn, of dat er evt ander advies is. 

 

Of de oorzaak nou het  warme weer is of niet (veel energie kwijt zijn aan op temperatuur blijven  en stress zorgen beide voor weerstand dipjes). Ik vermoed dat het iets is wat opspeelt bij lage weerstand.  Nadeel is wel dat antibiotica ook invloed heeft op konijnendarmpjes, en de weerstand tijdelijk ook wat verminderd, en dus ook niet ideaal is. Ik zou dus wel afgaan op het oordeel van een konijnkundige dierenarts daar in. Antibiotica helpt wel tegen bacteriele infecties, maar er zitten wel haken en ogen aan. Onnodig geven is niet goed. Het is dus op zich goed dat de dierenarts er wat terughoudend mee is. Even goed naar laten kijken door een kundige dierenarts dus 🙂 Beterschap voor nu, zorg dat ze lekker koel en rustig blijven met de warmte!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me niet zo druk maken over wat de DA van je denk, die maken echt nog wel ergere types mee.

Zoals ik 😛 Had laatst ook een week waarin ik dagelijks aan de telefoon hing. Het kan mij echt niets schelen, als ik het niet vertrouw of twijfel wat ik moet doen bel ik op!

Als je bang bent dat je da iets over het hoofd ziet kun je idd een second opinion bij een andere kkda vragen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel iedereen!

 

Ik was indd al naar een konijnkundige dierenarts geweest ( van op het lijstje) en ik ben er normaal echt zeer tevreden van.

Ik zal vanavond als ik thuis ben nog eens even kijken naar hun neusje. Stel dat het minder is dan wacht ik nog even af. Als ik komende maandag (dan is het al twee weken aan de gang) nog steeds gereutel hoor en een nat neusje zie ga ik sowieso terug! Desnoods doe ik maar twee dierenartsen op een dag om te zien wat ze alle twee zeggen :-)

 

Evee, ik hou je tip van het product ook zeker bij!

 

Toch tere beestjes, maar oh zo'n schatjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk niet of het iets oplost omdat de oorzaak niet vast staat, maar mijn konijnen hebben dit ook zodra het warmer wordt en hier werken Echinacea  tabletjes als een trein. Koop ze gewoon van dr vogel bij de kruidvat en ze eten ze nog met plezier ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Toch naar de DA gegaan, willetje doorgedreven :-) Ik wou echt het risico niet nemen.

 

Het blijkt dus toch snot te zijn. Maar het heeft zich heel goed verstopt. Ze hebben voor de zekerheid antibiotica meegegeven en moet binnen een week telefonisch update doen.

 

Had ik twee weken geleden toch al het juiste gevoel erbij, goed dat we er dan nog snel bij zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .