Spring naar bijdragen
Gipstxn

Tips gevraagd om gerbil tam te maken

Recommended Posts

Heeft iemand tips op je gerbils tam te maken want ik heb er al een tijdje 3 alleen ze zijn zo bang dat als ik mijn hand in de kooi wil leggen dat ze weg schieten. En oppakken staan ze ook niet toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geef ze eerst rust om te wennen, ik weet niet of ze pas hebt of al langer? Maar ze moeten - net als alle dieren - altijd eerst even wennen aan de nieuwe omgeving, nieuwe geluiden, nieuw ritme. 

Wat bij gerbils belangrijk is, is dat je ze niet wakker gaat maken om ze tam te maken. Laat het in het begin dus echt van de gerbils afhangen. Zie je dat ze wakker zijn, dan kun je je handen in de gerbilbak steken. Laat ze daar een tijdje. Als ze heel bang zijn, zullen ze in het begin uit de buurt blijven, zoals bij jouw gerbils het geval is. Maar als je het regelmatig doet, dan komen ze vanzelf een keer inspecteren wat het is. Na verloop van tijd durven ze misschien wel op je hand te zitten. En nog wat later kun je ze misschien wel voorzichtig aanraken. Dat gaat niet in een dag of een week, dat kan echt wel weken duren! 

Je kan wat lekkers in het verblijf leggen, maar dat wordt bij gerbils niet altijd aangeraden. Omdat ze juist bijterig kunnen worden omdat ze jouw handen alleen maar met voedsel associëren. 

Geduld, dat is het belangrijkste, bij elke diersoort trouwens 🙂 Veel succes! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites