Spring naar bijdragen
Bente1994

Konijn naar binnen met extreem warm weer?

Recommended Posts

Hai hai!

Volgende week wordt het dus extreem warm weer, ik ben op facebook ook lid van een konijnenforum en ik lees daar dat veel konijnen eigenaren hen konijnen naar binnen gaan doen met het extreem warme weer.

Ik heb koelstenen voor in de ren, en het hok staat alleen s ochtends en s avonds in de zon, overdag in de schaduw. Het lijkt mij stressvol voor de konijnen om ze van buiten naar binnen te verplaatsten, of is dat niet zo? Wat doen jullie met dit weer laten jullie de konijnen buiten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik laat ze buiten. Ik woon ook niet in limburg, hier staat altijd wel een koele zeewind. 

Als je besluit ze naar binnen te doen, doe dat dan niet als het al extreem weer is, maar op een moment dat de binnen en buitentemperatuur ongeveer gelijk zijn. Wissel ze dus niet dagelijks heen en weer, maar haal ze op een goed moment naar binnen en laat ze daar tot het warme weer voorbij is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe warm is het bij jou in huis? Bij mij wordt het hier dan ook meteen 30 graden (2 grote glazen puien), dus ik laat ze buiten. Ik zet een parasol boven de ren, en ik ga morgen nog even prutsen met een schaduwdoek. Ik geef ze wat vaker vers water. Icepods vinden ze eng, maar ik leg ze wel in de ren, al is het maar om de tegels af te koelen. Koelstenen is wel een goed idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pas wel op met temperatuurschommelingen! Niet in 1x van bijv. 35 graden buiten naar 20 graden in huis halen! Airco kan bij konijnen, maar bouw de temperatuurwisseling stapsgewijs op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .