Ga naar inhoud

wie geeft zijn konijn ook wel eens onkruid


Ewa van der Linden

Aanbevolen berichten

Mijn tuin staat vol heerlijke (on)kruiden, regelmatig geef ik de konijnen paardenbloem, weegbree, framboos, peterselie, wilg en/of brandnetel. Zowel vers als gedroogd. Let wel, brandnetel kun je beter alleen gedroogd geven (jonge scheuten mogen ook, maar wat is jong? Ik kies liever het zekere en geef het alleen gedroogd).

 

Als je het op een openbare plek haalt zou ik het wel eerst goed wassen. Voor het geval er door een ander dier over heen geplast is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het gewoon vers, dus niet gedroogd. Brandnetel zijn ze hier niet zo fan van, ook niet gedroogd, dat gaat dus niet naar de konijnen. Ook heb ik daar denk ik door de webwinkel een nogal heftige allergische reactie op ontwikkeld. In de webwinkel staat ie stiekem ook al een tijdje niet online om die reden. Niemand heeft er nog naar gevraagd, hoewel het meer een najaarsproduct is, maar ik denk dat ik hem niet meer opneem in het assortiment.

 

Ik geef het (on)kruid door de groenvoerschotel, ik geef de volgende dingen die spontaan opkomen in de tuin: goudsbloem, paardenbloem, weegbree, kamille, braam, framboos (die komen bij ons als onkruid spontaan op in de tuin), komkommerkruid, grassen. En dan vergeet ik vast nog wel wat soorten.

 

En in een bak staan rozemarijn, tijm, munt en peterselie, ook voor de konijnen. En ze eten van het aardbeiblad (wij eten de aardbeien zelf) Verder heb ik een appelboompje, stoofperenboompje en blauwe bessenstruiken in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een flinke wilgen struik tussen de tegels groeien 🤣

En ook framboos en braam komen hier spontaan op. Maar braam zijn ze niet zo dol op volgens mij.

Druivenblad lusten ze vers van de struik wel, maar anders niet. Dit jaar zitten er ook allemaal wratjes op de bladeren dus dan geef ik het sowieso liever niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2019 at 11:40 zei Evee:

En in een bak staan rozemarijn, tijm, munt en peterselie, ook voor de konijnen. En ze eten van het aardbeiblad (wij eten de aardbeien zelf) Verder heb ik een appelboompje, stoofperenboompje en blauwe bessenstruiken in de tuin.

 

Niet de moeite om hiervoor een nieuw topic te openen: hoeveel rozemarijn mogen konijnen per dag? Wij hebben hier een gigantische rozemarijn staan, écht té groot, dus handig dat konijnen dit mogen eten, maar hoeveel? Eén takje per dag, of een ferme dikke tak, of zoveel als ze willen? Of meer als hapje tussendoor? Tnx. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .