Ga naar inhoud

Pepermuntolie tegen vliegen


tam86

Aanbevolen berichten

Op internet lees ik dat vliegen en muggen niet van pepermunt(olie) houden. Bij Holland and barett verkopen ze bio esthetische pepermuntolie druppels. Zou je dit als extra preventie (bovenop de no myiasis pray) rondom het hok kunnen druppelen of is de geur schadelijk voor konijnen?uiteraard op een plek waar de konijnen niet bij kunnen. Aangezien ze wel pepermunt mogen. En is een citronellakaars boven het hok schadelijk? 

3C1FA97C-B6BE-429F-94FA-CA17A596FCBB.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een kaars bij een hok wel een eng idee, het zal maar vlam vatten!
Enkel de preventieve spray gebruiken moet voldoende zijn tegen de maden :) ik denk dat pepermunt olie voor konijnen niet zo fijn is. Het kan best prikken in de oogjes als je er te dichtbij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook speciale verdampers op elektra, dus een oliebrandertje met kaarsje hoeft niet perse. Gewoon druppelen helpt denk ik niet voldoende om de geur te verspreiden. Over het algemeen kun je etherische oliën best in de buurt van konijnen gebruiken, zolang ze er maar niet bij kunnen. Ik zou ze er ook niet met hun neusjes bovenop zetten. Pepermunt irriteert de luchtwegen/slijmvliesen, dat is ook een beetje de reden dat mensen het bij verkoudheid gebruiken, want dan komt alles lekker goed los (eigenlijk helemaal niet zo goed voor het herstel dus!). Ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Buiten heeft het sowieso geen zin... vervliegt vrijwel direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .