Ga naar inhoud

Takken kronkelhazelaar goed voor konijnen?


Nijn & de Mifster

Aanbevolen berichten

Ik wil wat meer takken en bladeren gaan introduceren en omdat ik een kronkelhazelaar in de tuin heb die flink gesnoeid moet worden, vraag ik mij af of dat ook geschikt is om aan de konijntjes te geven. Gewone hazelaar wel, maar over de kronkel kan ik niks vinden op het forum. Volgens internet is het enige verschil de kronkel, maar wil het toch even zeker weten 🙂 

 

En als het geschikt is, dan neem ik aan dat ik het op dezelfde manier moet introduceren als nieuwe groenten toch... en dan zouden ze in principe de bladeren en de takken mogen toch.. 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik kan vinden is die veilig. Introduceer het rustig, kijk goed naar de gezondheid van je konijnen. Geef het ook niet in grote hoeveelheden, echt met mate! Dat is eigenlijk met al het knaaghout, groenvoer en kruiden zo. Je kan beter kleine porties geven van meerdere verschillende producten, dan een overvloed van één product. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Evee:

Voor zo ver ik kan vinden is die veilig. Introduceer het rustig, kijk goed naar de gezondheid van je konijnen. Geef het ook niet in grote hoeveelheden, echt met mate! Dat is eigenlijk met al het knaaghout, groenvoer en kruiden zo. Je kan beter kleine porties geven van meerdere verschillende producten, dan een overvloed van één product. 

Dank je! In principe zou ik dan ook wat extra takken kunnen bewaren en ze dan gedroogd geven toch?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, voor kronkelhazelaar geldt hetzelfde als voor gewone hazelaar. Gewoon bewaren zou ik niet snel doen, of je moet het echt op een goede manier kunnen drogen. Anders wordt het denk ik toch een beetje tricky met schimmels e.d. Invriezen klinkt wel als een idee 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .