Ga naar inhoud

Hooikoorts?


Freya Dhooghe

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Even een vraagje: heeft iemand ooit al gehoord van een konijn dat hooikoorts kan hebben?

 

Paar maanden geleden hebben we onze konijntjes (binnenhuis konijnen) langzaam aan buiten leren gaan als het weer goed is, dit met tips van de da enzo.

 

Rond die periode kregen ze ook plots het snot. 

 

Ze hebben toen hun behandeling gehad en waren helemaal genezen. 

 

Daarna zijn we drie weken op reis gegaan en heeft er iemand op hen komen passen dus had ik gevraagd hen niet buiten te laten (gewoon om geen risico’s te nemen)

 

we zijn nu terug van vakantie en het was mooi weer dus hebben ze dit weekend terug laten wennen. Maar nu hebben ze dus terug een natte neus.

 

morgen bel ik sowieso da voor een afspraak, maar heeft iemand dit ook wel al gehad? En zou het eventueel hooikoorts zijn van de bloesems buiten? Of is het echt gewoon puur het snot dat terug is gekomen?

 

misschien een stomme vraag en ik heb waarschijnlijk morgen hier al een antwoord op maar anders zit ik hier toch maar te malen en me druk te maken 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot is een bacteriële infectie. Konijntjes die er gevoelig voor zijn, krijgen het vaak in periodes van stress / verminderde weerstand. Wat tijdens jouw reis (veranderingen, andere oppas, ander ritme) wel het geval was. Ik denk dus dat het helaas toch weer snot is. 

 

Veel konijntjes zijn wel gevoelig voor stof, vaak uit zaagsel, houtvezel, stoffig hooi of stoffige bodembedekkers. Lange tijd in stoffige ruimtes zitten kan, net als dat het voor mensen kan, wel voor luchtwegproblemen zorgen.  Voor pollen zijn konijnen niet echt gevoelig gelukkig, niet voor zo ver ik weet. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .