Ga naar inhoud

Konijn trekt/duwt aan ren en stopt niet met graven


Cinna

Aanbevolen berichten

Hey bunnybunchers,

 

Een maand geleden heb ik een dwerg hangoortje gekregen (voedster), ze is inmiddeld 4 maanden oud en nog niet gesteriliseerd > dat staat in augustus gepland. Ze kan in een deel van mijn studio vrij rondlopen, maar ik heb de woonkamer nog voor een deel afgezet met een ren. Ik wil haar eerst volledig zindelijk hebben en nog het één en ander bunny-proof maken voordat ik haar volledig los laat lopen. 

Maar.....sinds een week ongeveer probeert ze (vaak als ik niet bij haar zit) de ren weg te duwen of er juist aan te trekken, en blijft ze onaangebroken graven. Ze kan gewoon vrij rondlopen en heeft meer dan genoeg ruimte en ook veel speeltjes e.d. dus ik denk niet dat het aan verveling of een te kleine huisvesting ligt. Iemand een idee waar dit vandaan komt en of er iets aan te doen is? Ik vind het sneu, ze gaat soms echt tekeer. En het is ook best wel vervelend om aan te horen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze klinkt puberaal en verveeld inderdaad. Ik weet niet wat de reden is dat ze nog geen maatje krijgt, maar heel eerlijk zou ik kijken of je daar niet te lang mee kan wachten. Met een ander konijn zijn ze zo veel meer bezig, lekker knuffelen, spelen, in de gaten houden. Ze hebben het er zo druk mee, dat het gedrag wat je omschrijft ongetwijfeld minder gaat worden.

 

Een goed passend maatje, helpt zoveel gedragsproblemen voorkomen. Hier knagen / graven / slopen ze echt alleen als ze eenzaam-ongelukkig zijn. Dat zijn ze hier gelukkig maar kort, als ze bijv. na overlijden van hun maatje tijdelijk alleen zitten. 

 

Een andere reden die mee speelt kan zijn dat je haar van terrein wisselt, de ene keer opsluit, de andere keer loslaat. Dat frustreert konijnen enorm. Het is beter om ze permanent voldoende leefruimte te geven en niet te wisselen van terrein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee Ik heb haar heel onverwacht gekregen. Nog een vriendje erbij red ik nu financieel gewoonweg niet. Vind het wel echt een vervelende gedachte dat ze waarschijnlijk dus eenzaam is...

 

Ze heeft constant dezelfde ruimte waar ze kan rennen/springen/slapen dus ik sluit haar niet op in haar kooi o.i.d. dat is niet aan de orde gelukkig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .