Ga naar inhoud

Konijntje eet geen biks, wel veel hooi.


CowgirlMermaid

Aanbevolen berichten

Haai!

 

Ik heb een konijntje in huis van bijna 3 maanden, 600gr, wat geen biks eet. Ik hou hem al een paar dagen in de gaten, maar zijn bakje met Science Selective blijft onaangeraakt. Wel eet hij gewoon goed zijn hooi.

 

Ik geef hem niet onbeperkt biks, maar gewoon porties van +/- 20gr, omdat hij het niet aanraakt. Als hij eenmaal wel goed biks eet wil ik dit vernaderen naar porties van rond 60/70gr naar zijn verwachte volwassen gewicht.

Hooi krijgt hij wel onbeperkt, en hij zit er as we speak lekker aan te knabbelen.

 

Is dit een kwestie van laten gaan en hij eet vanzelf wel, omdat hij nog zo jong is, of moet ik toch stappen gaan ondernemen om hem wel biks te laten eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je al met het konijntje naar de dierenarts geweest? Het is niet normaal dat een konijntje geen biks eet, en kan best door bijvoorbeeld problemen met het gebit komen. En die komen helaas (erfelijk) ook bij jonge konijntjes voor. 

Smaken verschillen ook wel wat bij konijntjes, heb je al eens wat verschillende brokken geprobeerd, om te kijken of ze een andere brok wel eet?

 

Bij een konijntje dat zo jong is, zou ik geen alleen hooi-dieet aanraden, dan moet je wel heel gevarieerd hooi, grassen, vers groenvoer en kruiden gaan voeren om aan een complete voeding te komen. Ze hoeft niet heel veel brokken te eten, maar een basis in brok, als vitaminepilletje zeg maar, is wel echt aan te raden, zeker als ze nog volop in de groei is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat voor volgende maand ingeschreven bij de zo'n vaccinatiedag, waarbij ook een gezondheidscheck inbegrepen is. Maar als ik het zo lees, kan ik beter eerder een afspraak maken..

 

Ik heb er een al eens meerdere bakjes bij gezet met verschillend voer, maar hij raakte niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .