Ga naar inhoud

Hard bultje


RobinJeannette

Aanbevolen berichten

Bij onze Ben voelen we een hard bultje aan de zijkant van zijn lichaam.

Wat zou dit kunnen zijn? 

Nu is het zo dat het koppeltje vorige week wel een kort gevecht hebben gehad en Ben over het ruifje viel. Aan het ruifje zaten harde punten zeg maar dus ik gok dat het daarmee te maken kan hebben..

Zou het een soort van bult kunnen zijn? 

 

Het ziet er verder goed uit en hij huppelt er niet minder door. Maar als ik eraan voel zie je dat het pijnlijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de zekerheid toch even langs de dierenarts gaan. Het kan namelijk van alles zijn, van een ontstoken wondje tot een gezwel, dat kunnen wij via het forum niet beoordelen. Over het algemeen zijn bultjes bij konijnen wel dingen die aangepakt moeten worden, die je niet onbehandeld moet laten. Vandaar het advies toch langs de dierenarts te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig het viel mee...😅

Waarschijnlijk toch naar aanleiding van het vechten vAn kort geleden heeft het vrouwtje hem gebeten, wat ook wel kan kloppen want nadat ik dat zag vlogen de plukken haar in het rond 🙈.

Het lijkt dus op een kleine ontsteking omdat er wat pus uitkwam.

Even in de gaten houden maar het moet vanzelf weggaan of leeglopen zeg maar...

 

En meneer was wel in een maand tijd 0.8 kilo gegroeid 😃💪🐰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan ik gelijk doorpakken over  het "vechten".

Dit gebeurt zelden maar de aanleiding is vaak dat het vrouwtje aan de kont van het mannetje ruikt en het mannetje dan van haar weg rent en zei dus achter hem aan blijft rennen. 

Dit gaat door tot het vrouwtje moe is en ff gaat liggen maar gaat erna weer verder.

Dit gebeurt gelukkig niet vaak maar zo eens in de tijd.

En heel af en toe eindigt het in wat vechten.

 

Is dit echt puberaal gedrag van het vrouwtje? 

Ze zijn beide van half februari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doen ze precies wat jij vechten noemt? Echt vechten is boksen, gillen, als een harige bal over de grond rollen. Als ze op elkaar jagen en rijden is niet echt vechten, dat is meer bepalen van de rangorde. Daar hebben ze wel de leeftijd voor. Hun karakter begint zich nu te ontwikkelen. Jonge konijntjes kunnen altijd wel met elkaar opschieten, maar nu beginnen ze een eigen mening te krijgen. Dat kan best een aantal weken duren voor ze het eens zijn. Ik neem aan dat je ram gecastreerd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja dan is het inderdaad geen vechten als het is wat jij beschrijft.

Het zag er alleen vervelend uit omdat ze in een wat kleiner hok zaten ivm verbouwing en ze niet veel kanten op konden, ik denk dat het voor mij vechten leek terwijl het dan meer die rangorde bepaling is.

 

Mannetje is inderdaad gecastreerd. We hebben in het begin alles volgens het boekje gedaan...😇

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .