Spring naar bijdragen
Manutjj

Hok

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Wij willen graag 2 konijntjes aanschaffen maar voor we dat doen ben ik volop aan het rond kijken naar ideeën voor een ren en hokken. Er komt een deel over dekt en een deel open (wel gesloten met gaas).

Nu heb ik wel mijn twijfels over het hokje om zich in terug te kunnen trekken. Ik heb er over na gedacht om een oud meubelstuk te gebruiken. Mijn vraag aan jullie is of iemand hier evaring mee heeft en of dit eigenlijk wel geschikt is. Het komt dan in het afdekte gedeelte dus het zal wel droog staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Komen de konijntjes in huis te leven of buiten? Ik vermoed buiten aangezien je zegt dat het in een afgedekt gedeelte komt. Voor buiten zou ik niet snel voor een oud meubelstuk kiezen, dat kan toch niet goed tegen vocht. En ondanks dat het onder een afdak staat, zal het wel vochtig worden. Voor binnen zou het wel kunnen.

Er zijn wel een aantal topics over leden die een kast in huis hebben aangepast als konijnenhok of schuilplek voor de konijnen in een deel van de kast gemaakt hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad voor buiten. Maar je hebt soms van die mooie grote meubelstukken en dacht dan hebben ze lekker de ruimte. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap het idee, maar ik denk persoonlijk niet dat het praktisch is. Maar misschien komt dat doordat ik persoonlijk de voorkeur geef aan praktische oplossingen 🙂

Ik zou voor een hondenhok kiezen met opklapbaar dak of iets soortgelijks, lekker makkelijk schoon te houden, voldoende schuilplek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk ook niet dat het praktisch is maar als je het heel graag wil kan het wel, en dan goed in de beits zetten zodat het niet gelijk wegrot.

In principe als je ze een ruime ren geeft hoeft het schuilhokje niet heel groot te zijn! Ren is vaak belangrijker en je zal zien dat ze dan in de regen blijven zitten lekker eigenwijs (tenminste hier haha) Maar een praktisch hok is wel erg fijn met schoonmaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .