Spring naar bijdragen
zzapp

overburen kijken amper om naar hun kat

Recommended Posts

De kat van mijn overburen is altijd buiten, in het begin had ik nog niet in de gaten dat deze kat eigenlijk altijd buiten is, zelfs met oud en nieuw en in de winter als de mussen van het dak vallen van de kou ;).

Ik vindt dit zielig al helemaal omdat ik zelf een kat heb, die zelf kan bepalen of hij naar binnen of buiten wil door middel van een chipje in zijn hals.

Nu gaan deze mensen regelmatig een weekendje weg, of een lange vakantie van 2 weken, met de gedachte dat de kat buiten wel eten en drinken vindt om te overleven..

Heb er al eens wat van gezegd , maar dat werd me niet in dank afgenomen, omdat ik deze persoon even op haar nummer had gezet.

Ik snap ook best dat de ene opvoeding de andere niet is, maar dat het niet in je bovenkamer door dringt, dat een kat niet 2 weken zonder eten kan of met de jaarwisseling buiten loopt) ,   is iets wat ik niet kan begrijpen.

Heb recentelijk in 1 week tijd 9 teken verwijderd bij de kat, die je als eigenaar toch echt wel had moeten opmerken, maar helaas, ondanks dat het niet mijn kat is, ben ik wel bezig met handelingen om de kat een zo goed mogelijk leven te geven, aangezien ik niet kan aanzien dat je zo makkelijk met een huisdier om kan gaan.

S ochtends als mijn kat naar buiten gaat staat de andere kat al vol smart voor de deur te wachten, omdat ze weet dat ze wat te eten krijgt, en een plekje waar ze overdag heerlijk de tijd in haalt die ze snachts alleen op straat rond loopt.

Ik zou graag een goede baas willen zijn voor dit lieve katje die ook erg goed overweg kan met mijn mannelijke kat, maar ik vraag me af waar die grens ligt, tussen zorgen voor je dier.. of verwaarlozing.

Nogmaals.. Ik ben er niet op uit om zomaar een kat van iemand in te pikken, maar ik ben wel iemand die het beste voor heeft met dieren, en dit daarom ook maar eens in een forum neerzet, om te horen hoe anderen mensen hier in staan.

Het komt er eigenlijk op neer dat de kat door mij alle liefde en eten krijgt, terwijl als ik niets zou doen deze kat zielig en hulpeloos buiten loopt, op zoek naar genegenheid eten, maar voor al aandacht .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan altijd melding maken bij de dierenpolitie, dan gaan die als het goed is het gesprek aan met die mensen. En van iemand in uniform kan dat net wat beter aankomen dan wanneer je er zelf wat gaat zeggen. Geen voedsel, water, het onthouden van medische zorg van een dier, dat zijn wel dingen die strafbaar zijn volgens de wet.

Overigens, pas op met andermans kat voeren. Hoe goed je bedoelingen zijn, ik zou het niet aanraden. Ik zou dan eerder het gesprek aan gaan met die mensen op een soort van positieve manier, kijken of ze de kat misschien willen verkopen aan jou?

Ik denk trouwens dat ik in de vakantie & oud en nieuw situatie de kat naar het asiel gebracht had (evt via de dierenambulance). In de hoop dat op die manier de eigenaren toch wakker geschud zouden worden, of als ze er weinig om geven, dat de kat via die route wel een goed huis gevonden zou hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En je weet zeker dat ie niet naar binnen kan? Heel vervelend hoor. Ik vind de tip hierboven wel een goeie, in de (zomer)vakantie de kat via de dierenambulance naar het asiel brengen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites