Ga naar inhoud

Konijn te dun ?


Kimberley.z

Aanbevolen berichten

Ik maak me een beetje zorgen over mijn konijn witje.

Ik haalde hem uit het hok om druppels te geven en merkte dat ik goed zijn heupen, schouderbladen en ruggen graat voelde.

Iets wat bij hem nooit echt is geweest. 

Hij weegt nu 1.8 

Hij beweegt genoeg en krijgt elke dag te eten. Ik weet niet heel goed in hoeverre konijnen te mager zijn. Normaal als hij uit op tafel of in de tuin rond loopt gaat hij wel op ontdekking tour maar nu blijft die in het hoekje zitten. Ik ben erg benieuwd wat jullie denken:) 

15602595647773408797048971744090.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet hij nog wel gewoon? Je geeft hem druppels zeg je, is dat omdat hij iets mankeert? 

Kun je ons wat inzicht geven in zijn situatie, zodat we beter kunnen meedenken? Is hij alleen of heeft hij een maatje? Zit hij binnen of buiten? Hoeveel ruimte heeft hij 24 uur per dag tot zijn beschikking? Is hij gevaccineerd? Wat krijgt hij op een dag aan eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Marjoleink:

Eet hij nog wel gewoon? Je geeft hem druppels zeg je, is dat omdat hij iets mankeert? 

Kun je ons wat inzicht geven in zijn situatie, zodat we beter kunnen meedenken? Is hij alleen of heeft hij een maatje? Zit hij binnen of buiten? Hoeveel ruimte heeft hij 24 uur per dag tot zijn beschikking? Is hij gevaccineerd? Wat krijgt hij op een dag aan eten?

Hij leeft samen met een maatje. Is het hele jaar buiten in een hok en een ren van ongeveer 3 bij 3. Hij is gevaccineerd en krijgt druppels tegen parasieten. Het eten weet ik niet zeker. Zodra ik het voer bakje vul rennen ze beide op erop af. Net heeft die een blaadje sla gehad. Normaal is die er gek op maar na een klein stukje had die genoeg. Iets wat we ook niet gewend zijn. Zouden het de tanden kunnen zjjn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het anders gaat dan normaal kun je er wel vanuit gaan dat er iets aan de hand is, maar dat kan van alles zijn. Ik vraag me af wat voor druppels tegen parasieten zijn het? Ik heb het gevoel dat ik een stukje verhaal mis. Hoe dan ook, als je het niet vertrouwd lijkt het me goed om even bij de dierenarts langs te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Kolino:

Als het anders gaat dan normaal kun je er wel vanuit gaan dat er iets aan de hand is, maar dat kan van alles zijn. Ik vraag me af wat voor druppels tegen parasieten zijn het? Ik heb het gevoel dat ik een stukje verhaal mis. Hoe dan ook, als je het niet vertrouwd lijkt het me goed om even bij de dierenarts langs te gaan.

Gewoon druppels. Ze krijgen een prik bij de dierenarts en die adviseerd om nog extra druppels er naast te geven om parasieten te voorkomen vooral met dit warme weer. Iets wat mijn konijn al enorm lang krijgt. Dus daar ligt het niet aan. Maar morgen bel ik even de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Marjoleink:

Dat lijkt me een goed idee. Let wel op dat hij in de tussentijd blijft eten, ook al is het maar een beetje. Als konijnen 24 uur niet eten vallen de darmen stil en dan is het heel moeilijk om ze weer op gang te krijgen, als dat al lukt.

Hij heeft net gewoon gegeten en gedronken gelukkig. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .