Ga naar inhoud

Voedster sproeit


Marjoleink

Aanbevolen berichten

Mijn ex-man heeft een voedster van ongeveer anderhalf jaar. Zij en haar vriendje zijn net naar buiten verhuisd, en nu komen we er achter dat ze heel het hok onder heeft gesproeid. Gele strepen tot bovenaan. Ook in de nieuwe ren lagen binnen 10 minuten 2 gele plasjes, zie foto.  Het lijkt nog het meest op vanillemilkshake. Zo heb ik het bij die vier van mij nog nooit gezien. Is dit normaal? Screenshot_20190609-145215_Gallery.thumb.jpg.80e19faeccb48633d1f4ea9a674a734e.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een kleur urine die normaal kan zijn bij konijnen. Het kan van doorzichtig wit / geel  tot bruin-oranje-achtig zijn zonder dat er iets aan de hand hoeft te zijn. Vaak is de kleur urine ook afhankelijk van wat ze eten. Als er verder geen tekenen zijn dat er iets aan de hand is, zou ik er niet direct problemen in zien. 

 

Alles is hier altijd zo op tijd gecastreerd, dat ik eigenlijk niet zeker weet of sproei-urine een andere kleur heeft dan de normale plasjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Marjoleink:

Mijn ex-man heeft een voedster van ongeveer anderhalf jaar. Zij en haar vriendje zijn net naar buiten verhuisd, en nu komen we er achter dat ze heel het hok onder heeft gesproeid. Gele strepen tot bovenaan. Ook in de nieuwe ren lagen binnen 10 minuten 2 gele plasjes, zie foto.  Het lijkt nog het meest op vanillemilkshake. Zo heb ik het bij die vier van mij nog nooit gezien. Is dit normaal? Screenshot_20190609-145215_Gallery.thumb.jpg.80e19faeccb48633d1f4ea9a674a734e.jpg

 

Mijn gecastreerde voedster heeft bij het herkoppelen na een vakantie mijn man helemaal ondergesproeid. Zijn witte vacht was geel en het zat ook op zijn gezicht 😛 arme schat, hij was lichtelijk in schok. het leek bij mij op een territorium afbakenen. Mijn gecastreerde man is heel zindelijk, maar als ik hun stoepje aanveeg of het zand weer op een hoop veeg, moet hij er altijd even op plassen.... haha.

 

ook weleens jouw kleur!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .