Ga naar inhoud

Onweer op komst?


Britt Theuns

Aanbevolen berichten

Hoi allen, 

Ik ben nog niet zo lang op deze site, maar vind wel altijd veel informatie! 

Nu had ik een vraagje. Bikkel heeft sinds kort een vriendinnetje en samen liggen ze hele dagen in de kooi te luieren (ze kunnen gewoon rondrennen in de woonkamer, maar dit doen ze eigenlijk alleen wanneer ze daar zin in hebben). Bikkel is altijd beneden bij Bella en trekt zich maar heel soms terug. Alleen vandaag is hij al een hele dag boven in de kooi (Bella kan nog niet naar boven) en zit in een hoekje. Normaal reageert hij altijd heel enthousiast als ik hem roep, maar nu negeert hij mij en zijn vriendinnetje. Verder eet en drinkt hij goed en keutelt ook goed dus ik verwacht niet dat hij ziek is. 

 

Afgelopen week hebben ze voor het eerst onweer meegemaakt en Bikkel en Bella zijn hier erg bang voor. Kan het nu zo zijn dat Bikkel het aanvoelt dat er weer slecht weer aankomt en hij zich hierdoor terugtrekt voor veiligheid? 

 

Ik hoor het graag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk zelf niet echt veranderingen aan mijn konijnen met betrekking tot het weer, en dat zijn buitenkonijnen. Ja, je merkt natuurlijk wel verschil in gedrag bij warmte, kou of regen. Maar ik heb niet het idee dat ze heel gevoelig  zijn voor onweer. Ze zoeken hier gewoon beschutting op. 

 

Angst en stress kunnen wel gasbuikjes geven. Per konijn kan verschillend zijn wat ze spannend / eng vinden en waar ze van schrikken. Houd dus wel goed in de gaten dat de keutels mooi blijven, hij blijft eten en keutelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Evee:

Ik merk zelf niet echt veranderingen aan mijn konijnen met betrekking tot het weer, en dat zijn buitenkonijnen. Ja, je merkt natuurlijk wel verschil in gedrag bij warmte, kou of regen. Maar ik heb niet het idee dat ze heel gevoelig  zijn voor onweer. Ze zoeken hier gewoon beschutting op. 

 

Angst en stress kunnen wel gasbuikjes geven. Per konijn kan verschillend zijn wat ze spannend / eng vinden en waar ze van schrikken. Houd dus wel goed in de gaten dat de keutels mooi blijven, hij blijft eten en keutelen. 

Ik denk dat het inderdaad ook per konijn verschillend is, want Bella gaat eten ter afleiding en lijkt er dan geen erge in te hebben. Ondanks dat we Bikkel iets lekkers voorschotelen schiet hij alle kanten op als het onweert. 

 

Bedankt voor je bericht en ik houd zeker zijn gedrag en keutels in de gaten. Wellicht vindt hij het gewoon prettig om boven te liggen en ligt hij gewoon te slapen, zonder dat er een reden verder achte zit. Ik vind het alleen zo verdacht dat hij ook niet reageert als ik hem roep, want zodra hij geroepen wordt zit hij voor je neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .