Ga naar inhoud

Konijn drinkt snel


Bunbunny

Aanbevolen berichten

hey hoi!

Ik heb een vraag want Een van mijn konijnen drinkt heel snel,vooral als ze dorst heeft.

Mijn konijnen kunnen namelijk de hele dag naar buiten in de ren en daar zit madameke maar al te graag in de avond en rent speelt en eet, maar daarna gaat ze naar binnen en heeft ze heel veel dorst en gaat ze heel snel drinken laatst verslikte ze zich ook. Normaal zie ik haar dat niet doen (overdag) maar alleen s'avonds als ze zolang in de ren zat en ik ze naar binnen doe.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze een drinkfles of een bakje met water? Uit een bakje drinken ze vaak makkelijker.

Je zou in de ren ook een bakje water kunnen zetten, op een plek waar ze vaak zit. Misschien drinkt ze dan overdag meer omdat ze er niet speciaal voor naar binnen hoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn in de avond en vroege ochtend het meest actief, ik vind het dus niet zo gek dat ze savonds meer drinken dan overdag wanneer ze slapen.

Hier zijn de waterbakken sochtends (na hun wakkere moment in de avond en ochtend) ook een stuk leger dan savonds (na een dag slapen en aan het begin van hun wakkere moment). Zolang je konijn geen uitdrogingsverschijnselen vertoont lijkt me dat geen probleem.

 

Desondanks is het een goed idee te zorgen dat water altijd makkelijk bereikbaar is, een extra bakje kan zeker geen kwaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .