Ga naar inhoud

Opening spuitje verbreden


LindavanBakel

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik wil graag de opening van het spuitje verbreden, zodat deze niet verstopt raakt bij het opnemen van natte selective korrels. Ik kan er geen stukje afknippen omdat het tuitje zelf niet al te groot is. 

Kan dit op de een of andere manier?

 

Dank je alvast 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet makkelijk. Het ligt een beetje aan wat voor spuitje er is. Je kan proberen een stukje van het tuitje af te snijden als het een naar een punt toe lopend spuitje is. Of meer water toevoegen aan je dwangvoer mix zodat het makkelijker door het spuitje gaat. Overigens gaat dwangvoeren makkelijker met een echt dwangvoer middel, zoals supreme recovery. Daar zitten ook meer voedingsstoffen en vezels in, dan in een gewone brok, die natuurlijk niet echt gemaakt is om te dwangvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk niet welk spuitje je nu gebruikt, maar Recovery heeft speciale voedingsspuiten met een behoorlijk ruime opening. 

En voor het vullen trek ik het binnendeel helemaal los zodat je het papje er aan de achterkant met een lepeltje in kan scheppen. Dat vind ik een stuk makkelijker dan opzuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die spuit van Recovery vind ik ook het fijnst voor dwangvoeren. Maar ik weet niet waar je die kan kopen of krijgen. 

 

Ik zou wel oppassen met afknippen en afsnijden van spuitjes. Ik denk dat het plastic daardoor erg scherp wordt. 

 

Je zou je dwangvoer nog iets meer kunnen verdunnen. De Supreme Selective brokjes weken het makkelijkst als je er kokend water op giet. Wel even goed af laten koelen natuurlijk 😉 Het echte dwangvoer is poeder en is daardoor minder brokkelig als je het hebt aangelengd met water en makkelijker in een kleine spuit te doen.

 

Hoe gaat het inmiddels met je konijn? Dwangvoeren is echt iets voor nood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .