Ga naar inhoud

Wond op de rug


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Uiteraard ga ik maandag naar de dierenarts, maar ik wil graag gebruik maken van jullie expertise in dit geval.

 

Dex en Bobbi hebben afgelopen week doorgebracht in een logeerhotel en ik heb ze sinds vandaag weer thuis. Alles was goed gegaan, diertjes waren blij maar hun baasje iets minder. Ik spotte een flinke wond omringd door een kale plek bovenop zijn rug. Dex en Bobbi zijn al een jaar samen en op wat dominant gedrag tijdens het eten na en Bobbi die soms op Dex’

hoofd rijdt zijn ze een mega klef stel.

 

Lijkt dit naar jullie idee op een bijtwond of is er iets anders gebeurt? Lijkt het goed te genezen of ziet het er ontstoken uit? Dex lijkt er zelf geen last van te hebben.

1453C070-CA1E-401C-9847-7802550E6FA7.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is balen zeg!

 

Het lijkt voor zo ver ik kan zien gewoon een dicht wondje, met een korstje. Voor zo ver ik op de foto kan inschatten is het ook niet dik / geen pus? Wat dat betreft dan gelukkig niets schokkends, het lijkt gewoon normaal te genezen.

 

Denk je dat ze elkaar gebeten hebben? Dat er toch onrust is geweest door de veranderde omgeving, geuren, verblijf? Of vermoed je dat iemand Dex niet goed gehanteerd heeft en opgetild heeft aan het rugvel, en daarbij een flinke pluk haar er uit getrokken heeft / de wond veroorzaakt heeft? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik ze op ging halen werd er aangegeven dat er geen onrust is geweest tussen die 2, maar dat ze er ook niet 24/7 bij kunnen zijn. Snap ik ook, vandaar dat het voor mij ook gissen is maar vind het wel heel naar om mn dier zo terug te krijgen zonder te weten wat er gebeurd is.

 

Ze hebben Dex en Bobbi wel in dezelfde ruimte gezet als hun eigen konijnen, wel in een afgeschermd hok maar dus wel met veel geluiden, veel kinderen die in en uit rennen. Bobbi heeft verder geen verwondingen, maar zou dit een bijtwond kunnen zijn? Het is best een flinke snee, maar heb 0 ervaring met bijtwonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo zie sluit ik een bijtwondje zeker niet uit. Op wat lichte irritatie na, lijkt het verder niet ontstoken. De wond ziet er ook niet heel vers uit, maar is denk ik al een paar dagen oud. Zover het op een foto te zien is, lijkt het in ieder geval wel normaal te genezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nabijheid van andere konijnen kan aardig wat onrust binnen een bestaand koppel veroorzaken. En een bijtwond kan natuurlijk snel gemaakt worden. Waren er scherpe randen oid in het verblijf waar hij zich aan open gehaald kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Rifca:

De nabijheid van andere konijnen kan aardig wat onrust binnen een bestaand koppel veroorzaken. En een bijtwond kan natuurlijk snel gemaakt worden. Waren er scherpe randen oid in het verblijf waar hij zich aan open gehaald kan hebben?

 

Nee voor zover ik heb gezien niet, bakstenen rondom en vanaf 40/50 cm een houten frame met gaas. Of er moet iets mis zijn gegaan tijdens de verzorging of Bobbi is de verantwoordelijke.

 

Ik vermoed het laatste maar vind het eerlijk gezegd ook een beetje onwerkelijk omdat ze thuis net zo klef zijn als anders. En een beetje frustrerend dat ze je niet kunnen vertellen wat ze is overkomen ook 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag toch hopen dat als de wond -perongeluk- tijdens de verzorging is ontstaan dit wel verteld wordt. Als het een onderlingestrubbel is geweest is het aannemelijker dat het niet opgemerkt is en ze dus niet kunnen vertellen wat er gebeurt is.

 

Belangrijker is natuurlijk dat Dex er geen last van heeft en dat de wond mooi geneest. Dit hoop ik dan ook van harte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wond blijft wel stabiel en Bobbi houdt het goed schoon. Dex laat het ook toe als ik zijn vacht opzij doe om de wond te checken dus ik ga er vanuit dat hij geen pijn heeft. De dierenarts gaf ook aan dat zodra dit zo blijft ik me geen zorgen hoef te maken.

 

Toch blijf ik met een beetje naar gevoel zitten. Ze zouden de bunnies iedere dag checken, maar de kale plek met wond is niet gezien terwijl het letterlijk het eerste was waar mijn oog op viel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .