Ga naar inhoud

Konijnen volledig zindelijk maken


Robinster

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 

Ik heb wat tips nodig voor mijn konijnen. 

Ze lopen los in huis en hebben 3 toiletten. Ze doen hun plasjes heel netjes op de bak, maar keutelen doen ze letterlijk o-ver-al.. 

Ik heb al veel dingen geprobeerd maar het lijkt ze niet te schelen hahaha. 

Alle ideeën zijn welkom! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de informatie pagina over zindelijkheid op de bb website al gezien?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-zindelijk-maken/

 

Hou er wel rekening mee dat sommige konijnen dit nooit afleren. Ik heb ook twee van die wildkeutelaars en loop een paar keer per dag rond om alle keutels op te pakken. Dat is nu binnen prima te doen. Buiten zitten ze op zand dan is dat lastiger en zeef ik het zand zo nu en dan uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Wat voor combinatie van konijnen is het? Zijn ze gecastreerd? Hebben ze altijd toegang tot dezelfde ruimte of wisselt het?

Een gecastreerde ram met een voedster. Ze leven samen met mij gezellig in de woonkamer. En ook als ik weg ben + snachts mogen ze los. 

Maar ze zijn beide wel nog jong, en de voedster die begint nou echt de hormonen te krijgen haha (4.5 maand) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Rifca:

Heb je de informatie pagina over zindelijkheid op de bb website al gezien?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-zindelijk-maken/

 

Hou er wel rekening mee dat sommige konijnen dit nooit afleren. Ik heb ook twee van die wildkeutelaars en loop een paar keer per dag rond om alle keutels op te pakken. Dat is nu binnen prima te doen. Buiten zitten ze op zand dan is dat lastiger en zeef ik het zand zo nu en dan uit.

 

Ja die heb ik doorgenomen! Het plassen gaat ze wel super goed af dus ik ben in ieder geval blij dat ze dat doen. En de keutels zijn inderdaad droog en makkelijk op te ruimen, maar als er een andere oplossing was geweest was dat wel fijner ahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .