Ga naar inhoud

Konijn plotseling territoriaal


CodyNL

Aanbevolen berichten

Dus ... Meros heeft wat nieuws verzonnen. Waar we eerst heerlijk samen op de bank konden hangen, af en toe eens even lekker knuffelen en ik me veilig kon bewegen is dat nu ineens omgeslagen.

 

Van de week zat ik zoals altijd samen met Meros op de bank en ik ging even anders zitten waarbij ik mijn voet bewoog, vliegt ie me opeens aan en bijt tot bloedens toe in mijn voet, al proetend en brommend.

 

Meros terug zn ren in. Misschien zijn dag niet ....

Volgende dag gewoon weer lekker samen op de bank en ja hoor, ik beweeg mn arm omdat ik anders wilde zitten. PROET!! En hij beet tot bloedens toe in mijn arm.

Gisteren weer zo'n geval.

 

Elke keer als ik beweeg gaat hij gelijk in een aggresieve houding en valt me aan.

Dat heeft hij nog nooit eerder gedaan en eerlijk gezegt durf ik nu ook niet meer met Meros op de bank te zitten. 

Ondertussen heb ik al 5 venijnige bijtwonden 😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Inmiddels zijn we al een paar maanden verder, maar ik ben ook wel benieuwd of en hoe dit opgelost is? 

 

Overigens worden konijnen over het algemeen niet agressief en gaan ze grommen van de puberteit, ze worden met name territorialer en hormonaler. Dat uit zich meestal in plasjes / keutels / sproeien om territorium af te bakenen, soms inderdaad wel wat knorrig gedrag als iets niet naar hun zin is, en als ze niet gecastreerd zijn, rijden ze vaak ook op alles wat los en vast zit. Ik weet niet of Meros al gecastreerd is? Agressie en grommen is meestal een teken dat er wel meer aan de hand is dan alleen de puberteit. Vaak is dat vanuit angst. Hoewel je het wel kan zien bij konijnen onderling, als ze bijv. niet op karakter zijn gekoppeld en tijdens de puberteit uit elkaar groeien, als de karakters ontwikkelen. Maar als het goed is niet naar de baasjes toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is hij weer bij gedraait, heb hem toen gewoon een week geen aandacht gegeven, niet op de bank, gewoon in zn ren in zn eigen sop gaar laten koken.

Daarna was het opeens afgelopen en was ie juist opeens heel aanhankelijk.

 

Hij is nu 3 en hij was al gecastreerd op het moment dat hij daar oud genoeg voor was om het sproeien te voorkomen, dus dat zal het niet zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .