Ga naar inhoud

Konijnn


Jojoj

Aanbevolen berichten

Mijn ene vrouwtjes konijn(pebbels) rijd op mijn andere vrouwtjes konijn(pip). Terwijl pip dat niet wil, ze maakt hierbij hele harde geluidjes (een soort van piepen) we weten wel dat dit van angst is en zijn er al eens mee naar de dieren arts geweest. Alleen pebbels wil niet stoppen met rijden. Ik heb ze gescheiden voor even alleen ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Heeft iemand een idee??? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja en ook lag er ineens allemaal haar bij... pip heeft ook al eerder schijnzwangerschap gehad en toen plukte ze het bij zichzelf.(wat normaal is als een konijn zwanger/schijnzwanger is voor het nest) maar dit leek niet heel goed... hellpp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee vrouwtjes gaan over het algemeen niet goed samen. Je hebt eigenlijk maar twee mogelijkheden:

1. Een vrouwtje bij de opvang omruilen voor een gecastreerd mannetje. Laat het konijn dat je houdt daten in de opvang, zodat je zeker weet dat het klikt met de ram.

2. Als je daar ruimte voor hebt voor beide konijnen een partner uitzoeken, zodat je twee koppels hebt in twee aparte verblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe reageert pip op het rijden van pebbles? Vechten ze echt, of is het alleen rijden?

Hoe ziet het permanente verblijf er uit, hoe veel ruimte heeft het koppel? Hoeveel plekjes om zich terug te trekken?

 

Twee voedsters is geen ideale combinatie. Soms gaat het goed, als de karakters bij elkaar passen. Maar net zo vaak gaat het niet goed en uit het in lelijke vechtpartijen. Er is dus inderdaad een vrij grote kans dat ze niet meer samen kunnen nu, en dat je of één van de twee moet omruilen, of beide een nieuwe partner moet geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .