Ga naar inhoud

Konijn bijt


Koolmees

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijn dat sinds kort bijt als je met haar kroelt. Ze begint te graven op mijn kleding en bijt er vervolgens in.

Dit heeft ze nooit gedaan en vond het juist leuk om te kroelen

 

Wat moet ik nu doen om het haar af te leren. Ik weet het namelijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijt ze echt hard en agressief of zijn het meer ‘onderzoekende’ beetjes?

Milou hier doet dat laatste, of ze vind dat ik in de weg zit. Ik probeer er zo min mogelijk op te reageren dat ze in ieder geval niet leert dat haar gedrag effect heeft.

 

Een konijn iets afleren is lastig, beter kun je haar afleiden en meer gewenst gedrag stimuleren bv door het aanbieden van iets waar ze wel op mag bijten zoals een lekker appel- of wilgentak.

 

Verder zijn konijnen van nature nu eenmaal geen knuffeldieren. Hoe oud is je konijn? Accepteerde ze het misschien nog toen ze jong was maar ontwikkeld ze nu echt haar eigen karakter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is nog maar een paar maanden. En ik denk dat het wel onderzoekend is. Ze bijt nu vooral ook in mijn kleding. Als ik hier niet op reageer blijft ze wel doorgaan.

Ze wordt ook niet heel lang geknuffeld omdat ze dat ook niet fijn vind maar een paar minuutjes vind ze altijd wel lekker. Maar ik zal het proberen met afleiden dat is wel een goede

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .