BunnieHop Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 Komt goed! Ik dump mijn vragen dan gewoon hier 😉 Thanks! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2020 Op 7-11-2020 at 14:47 zei BunnieHop: Wij zitten eraan te denken om mogelijk een kat aan te schaffen. Maar ik heb nooit katten gehad.. Zijn er dingen waar je op moet letten? Ze worden echt behoorlijk oud! Het is dus echt een lange-termijn verplichting die je aangaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BunnieHop Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 59 minuten geleden zei Evee: Ze worden echt behoorlijk oud! Het is dus echt een lange-termijn verplichting die je aangaat. Dat is echt letterlijk het enige wat ik weet 😆 Mijn oudtante had een kat die 22 was geworden... Ik heb niet heel veel van die periode mee gekregen hoor, want dan praat ik over 15+ jaar geleden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2020 Ik ben op mijn 22e aan katten begonnen. Drie stuks. Inmiddels ben ik 36 en zijn ze er alle 3 nog. Ik wist ook wel dat ze oud zouden worden, maar toch veranderd er echt heel wat in je leven in die tijd. Mijn katten zijn huiskatten, ze maken best veel rommel in huis. Overal kattenharen, met drie katten is de kattenbak bijhouden toch ook altijd wel een dingetje. Ze kotsen. Ze krabben nauwelijks aan dingen die niet mogen, maar toch weten ze stiekem altijd wel ergens een plekje te vinden uit het zicht waar ze toch gaan krabben. Het klikt ook niet altijd even goed met alle drie onderling, maar ja, je doet ook niet even één van je katten weg. Het hele huis is dus aangepast op hoe mijn katten zijn, tot loopplankjes langs de plafonds aan toe. Ook is mijn man, die dus niet voor de katten gekozen had want toen kende ik hem nog niet, ontzettend allergisch voor ze. Ik vind ze goedkoper dan konijnen, omdat ze minder snel iets kritieks mankeren. Ze zijn een stuk minder kwetsbaar. Maar als er iets is, is het wel vaak gelijk best duur, zeker nu ze op leeftijd raken alle drie. Gebitsreiniging, de operatie van luna, kieskeuriger met eten, 2 van de 3 slikken schildkliermedicijnen. Ik ben dol op ze, ze mogen heerlijk oud worden hier, maar ik ga niet meer aan nieuwe katten beginnen. Ze zijn lief en aanhankelijk, elk op hun eigen manier. Ze zijn nog steeds best speels, ondanks hun leeftijd. Maar ik zou nu, zeker ook niet met honden in huis, niet opnieuw aan katten beginnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 Op 7-11-2020 at 17:26 zei happy211: Bij de krabpaal moet je er op letten dat hij stevig genoeg is (dus niet wankelt) Stevig genoeg? 😅 Mijn allereerste kat is begin dit jaar op 16 jarige leeftijd overleden. Nu heb ik samen met mijn vriend nog twee binnenkatten van 10+ jaar oud. De een heeft astma, de ander wordt vreselijk agressief als ie per ongeluk toch buiten komt of als er een vreemde kat in onze tuin loopt en moet speciale brokken. Ze hebben onze vorige leren bank compleet gesloopt, maar sinds de krabpaal er is, is dat krabben aan de bank eigenlijk wel klaar. Ze mogen ook niet meer op de bank, tenzij op schoot. Ik stofzuig om de dag, want ze verharen vreselijk, het hele jaar door. Verder zijn ze ook heel lief en gezellig hoor. Ze willen continue aandacht en op schoot. Mijn tip: Investeer in een hele hoop goede kledingrollers. 😉 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 1 uur geleden zei Evee: Ik ben dol op ze, ze mogen heerlijk oud worden hier, maar ik ga niet meer aan nieuwe katten beginnen. Hier hetzelfde. Ik ben opgegroeid met katten en heb er nu zelf nog twee, maar als zij er niet meer zijn, dan denk ik dat ik ook niet meer aan nieuwe begin, of ik las in ieder geval even een pauze in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 9 november 2020 Delen Geplaatst: 9 november 2020 12 uur geleden zei Evee: Ik ben dol op ze, ze mogen heerlijk oud worden hier, maar ik ga niet meer aan nieuwe katten beginnen. 10 uur geleden zei Pablo&Lola: Hier hetzelfde. Ik ben opgegroeid met katten en heb er nu zelf nog twee, maar als zij er niet meer zijn, dan denk ik dat ik ook niet meer aan nieuwe begin, of ik las in ieder geval even een pauze in. Bij mij juist niet! Ik kan niet zonder katten. Ik ben ermee opgegroeid en ben er nog steeds mee aan het opgroeien. er zijn nooit twee maanden voorbij gegaan zonder katten in huis. Vanaf ik thuis was als baby had ik jeaneke, dan smirre, dan Oscar, en nu Moesha. Ik kan niet zonder hun. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 12 november 2020 Delen Geplaatst: 12 november 2020 Ik zou ook echt nooit meer zonder kat willen en kunnen. Ik heb sinds ik een jaar of 12 was kat(ten) Momenteel hebben we 1 kat (Dizzy) maar we hebben ook een tijd gehad dat we 3 katten hadden. Dat vond ik toch echt wel te veel eerlijk gezegd. We woonden toen in een vrij klein huis en dan 3 katten die niet naar boven mochten en niet veel buiten kwamen... 1 kat vind ik persoonlijk het fijnst. Voel me ook niet schuldig omdat Dizzy echt geen andere katten duld, dat is oorlog. Ik vind katten goedkoper dan konijnen mits ze niks mankeren. Met Dizzy ben ik een paar keer naar de DA geweest omdat hij had gevochten dus dat valt mee maar de kat hiervoor, Molly, had kanker en ik denk dat ik wel 10.000 euro ben kwijt geweest in totaal. Maar goed, zulke dingen weet je gewoon niet van te voren. Ik zou wel enkel een kat uit het asiel of een opvang nemen. Die puilen vaak uit en je hebt weer een kat een huisje gegeven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 12 november 2020 Delen Geplaatst: 12 november 2020 (aangepast) Op 8-11-2020 at 20:11 zei Evee: Ik ben dol op ze, ze mogen heerlijk oud worden hier, maar ik ga niet meer aan nieuwe katten beginnen. Ze zijn lief en aanhankelijk, elk op hun eigen manier. Ze zijn nog steeds best speels, ondanks hun leeftijd. Maar ik zou nu, zeker ook niet met honden in huis, niet opnieuw aan katten beginnen. Dat had ik niet gedacht! Zeker omdat je wel eens aangeeft meer een kattenmens dan een hondenmens te zijn. 3 (binnen)katten is natuurlijk behoorlijk veel, zeker met 2 honden in huis. Maar dat je er niet opnieuw aan katten zou beginnen had ik echt niet gedacht. Dat je man zo allergisch voor ze is is natuurlijk wel heel vervelend.Maar als ik het zo lees is dat niet de enige reden voor je. @Pablo&Lola ik wist niet dat jij ook katten hebt. Leuke foto 😄 12 november 2020 aangepast door Lienappelsien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 12 november 2020 Delen Geplaatst: 12 november 2020 6 minuten geleden zei Lienappelsien: @Pablo&Lola ik wist niet dat jij ook katten hebt. Leuke foto 😄 Thanks! Ik had er vier, nu nog twee. 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 12 november 2020 Delen Geplaatst: 12 november 2020 (aangepast) Vroeger als kind hadden we katten. We woonden toen in het achterste gedeelte van het gemeentehuis van Angerlo. (Bingerden) Mijn vader was gemeentebode en we hadden veel ruimte om het huis en soms liepen er wel 10 katten rond. En er sneuvelden veel van die katten op de provinciale weg. Daarna nooit geen katten meer gehad. Toen mijn vrouw en ik gingen samenwonen haalden we, een paar jaar later, een jonge hond uit het asiel welke opgroeide met onze 3 kinderen. Rocky is 18 jaar geworden. Sinds kort heeft onze dochter een jonge kat. (Mijn dochter woont samen met haar vriend) Salik heet de nog geen 4 maanden jonge poes en is echt wel een lievertje. 🙂 12 november 2020 aangepast door Koosje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 12 november 2020 Delen Geplaatst: 12 november 2020 1 uur geleden zei Lienappelsien: Dat had ik niet gedacht! Zeker omdat je wel eens aangeeft meer een kattenmens dan een hondenmens te zijn. 3 (binnen)katten is natuurlijk behoorlijk veel, zeker met 2 honden in huis. Maar dat je er niet opnieuw aan katten zou beginnen had ik echt niet gedacht. Dat je man zo allergisch voor ze is is natuurlijk wel heel vervelend.Maar als ik het zo lees is dat niet de enige reden voor je. @Pablo&Lola ik wist niet dat jij ook katten hebt. Leuke foto 😄 @Evee heeft toch maar 1 hond. Allez, ja, ze staat op de lijst voor een puppy. Maar telt die nu al wel mee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 13 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2020 11 uur geleden zei Lienappelsien: Dat had ik niet gedacht! Zeker omdat je wel eens aangeeft meer een kattenmens dan een hondenmens te zijn. 3 (binnen)katten is natuurlijk behoorlijk veel, zeker met 2 honden in huis. Maar dat je er niet opnieuw aan katten zou beginnen had ik echt niet gedacht. Dat je man zo allergisch voor ze is is natuurlijk wel heel vervelend.Maar als ik het zo lees is dat niet de enige reden voor je. Ik zeg niet dat ik echt helemaal nooit opnieuw aan katten (of eigenlijk dan één kat) begin in mijn leven, maar nu is het gewoon niet handig. Ik ben wel echt dol op ze, maar er zijn gewoon ook best wat nadelen aan. En aangezien mijn man wel echt hondenmens is en ik niet zonder konijnen wil, denk ik dat het voor ons beter is om het in de toekomst bij twee honden en een aantal konijntjes te houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 17 november 2020 Delen Geplaatst: 17 november 2020 Ooit komt er hier ook een kat, maar meer uit praktisch oogpunt, want boerderij... Die katten zijn lastig te plaatsen, en voor ons ideaal. Het enige is dat niet wil dat de kat buiten ons terrein komt en ik heb werkelijk nog geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2020 Ik denk dat dat heel erg lastig is, tenzij je je terrein echt goed en hoog kan omheinen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2020 ik maak mij trouwens weer zorgen om Luna. Ze eet niet goed van haar brokjes en slaapt veel. Maar ja, wat zou het nu weer kunnen zijn? De schildklierwaardes waren goed laatste keer bloed prikken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 17 november 2020 Delen Geplaatst: 17 november 2020 4 uur geleden zei Evee: ik maak mij trouwens weer zorgen om Luna. Ze eet niet goed van haar brokjes en slaapt veel. Maar ja, wat zou het nu weer kunnen zijn? De schildklierwaardes waren goed laatste keer bloed prikken. Oh jakkes, weer zorgen...Ga je met haar naar de dierenarts of kijk je het nog even aan? Hier ook zorgen om ons ouwe katje. Ze had een raar plekje op haar tandvlees. Dat kan een tumor zijn (en in het bekje zijn die nogal agressief) of een ontsteking. Ze heeft een prik cortisonen gehad en tien dagen antibiotica. Donderdag op controle en dan hopen dat het weg is en dus alleen maar een ontsteking was! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2020 Het is soms zo jammer dat ze niet even konden zeggen wat er mis was, of ze pijn hebben of niet. Ik kijk het even aan. Gisteravond at ze wel lekker van het natvoer en heeft ze daarna ook een portie brokjes op. En vandaag is ze behoorlijk actief geweest. Ik heb het idee dat het bij Luna misschien ook wel simpelweg is dat ze minder reuk of smaak ofzo heeft, dat ze daardoor minder zin heeft in haar eten. Ik blijf haar voorlopig gewoon maar lekker verwennen met afwisselend aanbod aan brokjes en natvoer. En misschien is het wat meer slapen gewoon omdat ze het zo lekker vind om boven de verwarming te liggen als die aan staat, nu het kouder aan het worden is. Eerder dit jaar is er toch al een complete seniorencheck geweest, ze heeft een buikoperatie gehad (had een buikbreuk waar haar blaas doorheen was gekomen (!), maar dat zou allemaal weer goed moeten zijn, ik merk niet echt aan haar dat ze problemen heeft met naar de kattenbak te gaan of pijn ofzo. Ze kan wat minder goed springen, dat was al voor die ingreep. Is wel verbeterd nadien, maar ik merk dat ze toch graag tussenstapjes gebruikt om op hogere plekken te komen. Maar die staan er dus ook gewoon in huis. Haar gebit is ook goed. Ze heeft schildklierproblemen, maar daar krijgt ze medicijnen voor. En bij de laatste bloed-check was daarvoor ook alles in orde. Ik ben bang dat als ik nu naar de dierenarts ga dat die het ook niet weet 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 18 november 2020 Delen Geplaatst: 18 november 2020 Fijn dat ze toch weer heeft gegeten! Veel slapen ligt inderdaad misschien aan de lekker warme verwarming! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 22 november 2020 Delen Geplaatst: 22 november 2020 Ben aan het kijken voor kattenluikjes en vond een leuke, maar na het lezen van de beschrijving begin ik toch te twijfelen 🤪 Probleemloze installatie in minder dan 30 minuten: geen klusjesman of doe-het-zelf ervaring nodig. Volg de handleiding, gebruik de snijsjabloon en uw kat zal in een mum van tijd doorslaan. 3 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2020 20 minuten geleden zei IreneM: Ben aan het kijken voor kattenluikjes en vond een leuke, maar na het lezen van de beschrijving begin ik toch te twijfelen 🤪 Probleemloze installatie in minder dan 30 minuten: geen klusjesman of doe-het-zelf ervaring nodig. Volg de handleiding, gebruik de snijsjabloon en uw kat zal in een mum van tijd doorslaan. huh? 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2020 Bij het zoeken naar foto's van mijn vliegtuig-oor-konijn kwam ik deze kittenfoto van luna nog tegen 🥰 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 22 november 2020 Delen Geplaatst: 22 november 2020 Schattig, die foto van Luna! Hoe is het nu met haar? Bij onze kat is er nog geen duidelijkheid over het plekje op haar tandvlees. Het is rustiger, maar nog niet weg. Dus nog een kuur antibiotica. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 22 november 2020 Delen Geplaatst: 22 november 2020 Ik heb het kattenluikje gekocht, ben benieuwd 😂 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2020 21 uur geleden zei Okki: Schattig, die foto van Luna! Hoe is het nu met haar? Bij onze kat is er nog geen duidelijkheid over het plekje op haar tandvlees. Het is rustiger, maar nog niet weg. Dus nog een kuur antibiotica. Ze eet weer een stuk beter, dus ik kijk het nog eventjes aan. Beterschap voor jullie kat! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten