Ga naar inhoud

Slowchat katten-topic

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 2 weken later...

Moesha moest vorige zaterdag naar de dierenarts. We merkten dat ze extreem mank liep met haar rechtervoorpoot. Gelukkig was het niet erg. Ze zou gevochten hebben met een andere kat. Die kat zou met zijn/haar nagel in Moesha’s poot gegaan zijn. Die nagel zou een spier geraakt hebben. Klinkt erger dan het eigenlijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was ik in een tweedehandswinkel en ik zag daar zooooo leuk kattenspeelgoed. Jammer genoeg speelt Moesha niet meer met zo een speelgoed. Alleen met haar favoriete muis en als we meedoen met haar. Ze speelt ook nog heel veel buiten natuurlijk. Het was soortgelijk als dit:EC090824-C50B-4218-AF18-DF3A564F729D.thumb.jpeg.2a718ef258e1987697760a6d1d633496.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Wij hadden het probleem dat als we in de avond en ochtend willen luchten, de deuren niet tegen elkaar open konden, zonder dat de katten (huiskatten) opgesloten waren in een kamertje. Dat vond ik niet ideaal, dus we hebben 2 tuingaaspanelen gekocht, van dat isolatiemateriaal voor buizen er om, en het past precies in een deurkozijn. Mist alleen wat hoogte (180 hoog, onze deuren zijn 240 geloof ik), maar ik dacht met die bejaarde katten van ons zal het wel meevallen qua ontsnap pogingen. En we zijn toch thuis als we luchten, dus we houden toezicht.

Nou, de panelen gisteren geinstalleerd, maar Hiro heeft de eerste "prison break" poging al gedaan haha. Hij kan wel in de panelen klimmen, maar komt er gelukkig (tot nu toe) niet overheen.

afbeelding.png

Toch wel interessant zo, op kauwtjes loeren die in de voortuin lopen (Luna, en Qila)

afbeelding.png

En Hiro z'n ontsnap-poging, vastgelegd op de voordeur camera:

afbeelding.png

• Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-6-2020 at 09:24 zei Punky🐰:

Gisteren was ik in een tweedehandswinkel en ik zag daar zooooo leuk kattenspeelgoed. Jammer genoeg speelt Moesha niet meer met zo een speelgoed. Alleen met haar favoriete muis en als we meedoen met haar. Ze speelt ook nog heel veel buiten natuurlijk. 

Ik heb eens een stuk gelezen over het spelen met (oudere) katten en dat veel mensen denken dat ze niet meer willen spelen. Ze schijnen dat nog wel te willen, maar sommigen hebben een langer voorspel nodig. Het is dus niet 10 minuten spelen, maar echt er voor gaan zitten. Geen idee of je er iets aan hebt! De tip werkte wel bij mijn vorige oudere poezen. Op het moment dat ik dan dacht 'dit wordt niets' kwamen ze toch nog in actie en was ik er eigenlijk klaar mee 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Huiself Haha! Zelfde probleem hier. Om die reden had ik ooit een aantal cactussen aangeschaft in de hoop dat de katten die met rust zouden laten. Maar helaas vindt Bob het erg prettig om met zijn lijf langs die prikdingen te schuren en zijn mijn cactussen intussen veranderd in een soort van palen van vacht in een pot. 🤦🏻‍♀️

• Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

HahaTja, hier kunnen bloemen ook alleen hoog op de kast staan. Meestal geef ik ze daarom maar gewoon weg aan iemand.

Krijg je ook wel leuke situaties van hoor. Zo heb ik eerder dit jaar een bos aan voorbijgangers weggegeven. Ik had ze bij een buurvrouw willen geven, maar die waren niet thuis. Er liep een stel voorbij en de man riep iets van geef ze aan ons hoor. En dat heb ik toen gedaan. Toen had ik een dag later een poezenkaart met gedicht in de brievenbus 🤣

Ik citeer (hij ligt namelijk hier in de loods op mn bureau):

Citaat

Even om een boodschap

daar stond jij

met een bos heel fleurig

koninklijk oranje kleurig

de deur bleef dicht

en Jan zei

geef die bloemen maar aan mij

je hebt de ruiker toen aan ons gegeven

ik koester dit gouden moment in het leven

draag ze in mijn hart mee

nooit zal dit moment verdwijnen

ze gaan een leven lang mee

dankjewel

🤣 M'n man vond het overigens echt weer een actie voor mij 🤪

14 minuten geleden zei Pablo&Lola:

@Huiself Haha! Zelfde probleem hier. Om die reden had ik ooit een aantal cactussen aangeschaft in de hoop dat de katten die met rust zouden laten. Maar helaas vindt Bob het erg prettig om met zijn lijf langs die prikdingen te schuren en zijn mijn cactussen intussen veranderd in een soort van palen van vacht in een pot. 🤦🏻‍♀️

haha ik zie het helemaal voor mij! Een soort fluf-cactus! Overigens heb ik nu wat meer planten in huis, allemaal veilig, en gaat dat wel goed. Ik heb drie palmen waar ze echt veel van eten en aan knagen, die zien er ook niet echt mooi uit. Maar de rest, varens en een hele familie bananenbomen (drie generaties inmiddels, waarvan de grootste 2 meter hoog is, en er zijn nu weer 2 babies in de maak!) daar blijven ze goed vanaf.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Huiself:

Ik heb eens een stuk gelezen over het spelen met (oudere) katten en dat veel mensen denken dat ze niet meer willen spelen. Ze schijnen dat nog wel te willen, maar sommigen hebben een langer voorspel nodig. Het is dus niet 10 minuten spelen, maar echt er voor gaan zitten. Geen idee of je er iets aan hebt! De tip werkte wel bij mijn vorige oudere poezen. Op het moment dat ik dan dacht 'dit wordt niets' kwamen ze toch nog in actie en was ik er eigenlijk klaar mee 😆

Leuk om te weten!! Zal ik eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier spelen mijn katten toch nog wel hoor, ondanks dat ze al wat ouder zijn. Ik heb zo een hengeltje met een balletje er aan, dat vinden ze allemaal wel leuk, ze achtervolgen nog steeds lampjes en ook doosjes / kartonnen katten huisjes zijn altijd wel een succes.

De speeltunnel uit het pakket dat ik begin dit jaar van een aantal bunnybunchers kreeg, daar speelt Luna graag mee / in. Dan rent ze er doorheen of gaat ze er in liggen en rollen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .