Ga naar inhoud

Slowchat katten-topic

Aanbevolen berichten

Ik vind het fijn dat ze zo oud worden, maar de ouderdom komt wel met zorgen. En met drie bejaarde katten zeker. 

De poezen zijn ontzettende kieskeurige eters en hebben beide een te snelle schildklier. Luna is na de buikoperatie van vorig jaar ook niet helemaal dezelfde geworden qua herstel, zij blijft moeite houden met springen. Daarom dus overal in huis opstapjes en niet aangeschoven stoelen zodat ze op hoge plekken kan komen.

Het eetprobleem gaat nu redelijk, met de elektronische voerbakken op chip. Maar ik koop zakjes met 400 gram voer er in, voor 3 katten. Daar doen ze een paar dagen mee, maar dan eten ze het tenminste. Als ik een grotere verpakking koop willen ze het na 3-4 dagen niet meer opeten. En dan is het ook nog de royal canin brok voor kieskeurige eters, want denk maar niet dat ze iets anders willen. En ja, ik denk dat ik zo'n 50 soorten kattenvoer heb geprobeerd het afgelopen jaar. Het meeste heb ik aan het asiel kunnen doneren omdat ze het gewoon niet eten. 

Op aanraden van de dierenarts heb ik zelfs ook nog zakjes met poeder om over het voedsel te gooien om het aantrekkelijker te maken getest, maar zonder succes.

Zelfs wat natvoer betreft zijn ze kieskeuriger geworden, ook daar van eten ze lang niet alles. Overigens krijgen ze daar maar minimaal van, omdat ik het wel belangrijk vind voor de gebitten dat ze toch ook brokken eten. 

De ontlasting is wel goed, en ze drinken ook goed. Vooral uit het glas op het aanrecht in de keuken natuurlijk 😉 Dat staat er dus ook gewoon standaard en word elke dag ververst voor ze. Veel luxer natuurlijk dan uit een waterbakje drinken. 

Hiro is echt wel behoorlijk dement aan het worden. Daar heeft hij al wel een tijd last van, dat hij echt vreemd gedrag laat zien. Hij doet regelmatig dingen die totaal niet in zijn karakter passen. En hij heeft rare verwarde krijs buien. Kan soms heel plots agressief worden naar de andere katten, ook naar Luna, waar hij eigenlijk altijd dikke maatjes mee was. Hij is veel minder geobsedeerd met eten dan hij zijn hele leven is geweest. 

Krijsen doet hij ook midden in de nacht. Je kiest een huisdier voor het hele leven, maar echt meerdere keren per week midden in de nacht wakker gekrijst worden door een kat is nou niet echt heel prettig.

Eind vorig jaar hebben we nog een senioren check laten doen bij hem, en alles was in orde. Het jaar er voor ook een check laten doen, toen is hij wel aan zijn gebit behandeld. Toen had hij dit gedrag ook al, maar minder. En hij heeft ook nog een raar tikkend gewricht, ik vermoed dat dat misschien iets van artrose is? Hij lijkt er echter geen hinder van te hebben. Binnenkort dus maar weer een keer een afspraak inplannen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Kattenleven 

Isis is vandaag jarig, 15 jaar! 🥳  

Bob is, net als ik, helemaal weg van kamerplanten.   Hij inspecteert ze,   controleert ze,   en overspoelt ze met al zijn liefde.   Had ik al

Afgelopen maandag is onze Dizzy blijkbaar aangereden. Godzijdank is het goed afgelopen en mankeert hij niks (op een afgescheurde nagel na) Een vrouw die het had zien gebeuren was zo lief om aan de deur te komen om te vragen of wij een zwart/witte kat hebben en dat die zojuist was aangereden maar wel wegrende. Ik ben in paniek overal gaan zoeken en godzijdank na een half uurtje gevonden. Hij kwam aanlopen en ik zag niks aan hem. Ben voor de zekerheid wel naar de DA geweest.

Maar nu heb ik toch wel zo'n verschrikkelijke angst als hij buiten is. Binnen houden is onmogelijk, dan wordt dat beestje zielsongelukkig en heeft hij letterlijk geen leven meer. Hij doet niks liever dan in de weilanden rond lopen en overal op onderzoek maar die verdomde weg he. Je mag er maar 30 maar zoveel debielen die met 60 of harder voorbij scheuren.

Ik hoop dat hij zo geschrokken is dat hij de weg niet meer op durft maar ik vrees ervoor. 

Ik zou er bij wijze van spreken voor verhuizen en aan het einde van een lange doodlopende weg gaan wonen met geen andere wegen in de buurt! (sowieso een droom geen buren hebben 😁)

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .