Evee Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 We hebben wel een offtopic slowchat, een konijnen slowchat. Maar geen katten-slowchat. Terwijl er volgens mij stiekem heel wat kattenbaasjes hier op het forum zitten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2019 Zojuist klom één van mijn katten (Isis) langs mijn broekspijp omhoog terwijl ik aan het telefoneren was. Ze wilde aandacht, ik was bezig en gaf het niet, en toen dacht ze laat ik het eens opeisen. Au au, super scherpe nagels in je been! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renske34 Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 Oei zo herkenbaar! Vreselijk veel pijn doet dat haha.. elke paar weken de nagels knippen maar na drie dagen zijn ze weer net zo scherp als eerst 😣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2019 Hiro, de kat van wie vorige week z'n gebit behandeld is, is een beetje aan het veranderen. Zou hij missen dement worden? Hij was altijd wel aaibaar, maar kwam meestal tegen je aan zitten of vlak bij je liggen, en dat vond hij wel prima. Nu komt hij de laatste weken steeds vaker echt op schoot zitten voor aandacht. Prima, dat krijgt hij natuurlijk gewoon! Maar het valt op dat het anders is dan eerst. Hij was altijd wel een spraakzame kat, vooral rond etenstijd. Maar nu mauwt hij elke dag wel een paar keer om niets, ook midden in de nacht. En vanochtend zag ik dat hij naast de bak plaste, hij stond er met zijn voorpootjes in, maar met de rest van z'n lijf niet en plaste er zo naast 😕 Gelukkig ligt er vinyl onder, dus makkelijk schoon te soppen. Maar het was de eerste keer. Hou het maar een beetje in de gaten de komende tijd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renske34 Geplaatst: 28 mei 2019 Delen Geplaatst: 28 mei 2019 Het zou zomaar kunnen, vooral het veel mauwen zonder aanwijsbare reden zou iets kunnen zijn.. Hoewel dat doet die van mij ook sporadisch, ineens 's nachts het op een mauwen zetten. Misschien dat ze dan toch wat zien/ruiken? Mijne is nu 4 dus dement hopelijk niet 🙈 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2019 Nu we er op letten, hebben we toch wel het idee dat hij de laatste weken / maanden wat veranderd is. Of je ziet opeens van alles omdat je er op let. Vanochtend schrok ik om 5 uur wakker van hem. Stond hij midden in de woonkamer te mauwen, iedereen was verder nog in diepe slaap. Ik schrok er echt wakker van en ging direct checken wat er was, maar hij was gewoon verward leek wel. Hij was ook niet aan het mauwen om eten volgens mij, want hij keek ook echt verward naar mij en kwam niet eens naar boven toe (waar ze eten krijgen). Ontbijt is ook meestal pas rond half 8 voor de katten. Hij lijkt ook wel wat trager dan anders. Alsof hij een paar seconde langzamer is in reageren. Normaal stond hij ook altijd bij je als de koelkast open ging. Nu niet altijd meer. Hij slaapt vaster, echt coma-achtig. Naast de bak plassen is tot nu toe bij die ene keer gebleven gelukkig. Maar goed, misschien is het gewoon ouderdom, dat zijn reactiesnelheid wat mindert, en hij wat meer als een oud mannetje z'n slaapjes nodig heeft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renske34 Geplaatst: 24 juni 2019 Delen Geplaatst: 24 juni 2019 Deze wilde ik jullie niet onthouden! Echte liefde wel toch. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2019 Ahh wat lief! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2019 Lekker languit op de koele tegelvloer liggen terwijl je een wasbeurt krijgt... wat een luizenleven heeft die dikzak toch 🤣 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rifca Geplaatst: 25 juni 2019 Delen Geplaatst: 25 juni 2019 zo lief! 💕 Als ik jullie foto’s zie vraag ik me af of Mimi niet ook een maatje moet. Maar ik ken in mijn directe omgeving eigenlijk alleen situaties waar hooguit sprake is van “gedogen”. @Renske34 Wat matchen je konijnen en katten leuk met elkaar qua kleur 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2019 Ik heb drie katten, waarvan er twee heel sociaal zijn, echt samen slapen, wassen, knuffelen. En de derde kat is echt totaal niet sociaal en valt er echt een beetje buiten. Ik denk dat je wel echt goed op karakter moet zoeken / kijken of er een klik is tussen de katten, voor je besluit een 2e in huis te halen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renske34 Geplaatst: 25 juni 2019 Delen Geplaatst: 25 juni 2019 2 uur geleden zei Rifca: zo lief! 💕 Als ik jullie foto’s zie vraag ik me af of Mimi niet ook een maatje moet. Maar ik ken in mijn directe omgeving eigenlijk alleen situaties waar hooguit sprake is van “gedogen”. @Renske34 Wat matchen je konijnen en katten leuk met elkaar qua kleur 🙂 Haha ja vind je? Echt puur toeval 🙂 wij hebben een grote gok genomen, namelijk een kitten geadopteerd toen Jack (de zwarte) al 2 jaar was. We merkten dat Jack heel erg achter ons aan liep en veel aan het miauwen was, vonden het zielig. Hij zat ook altijd voor de deur te wachten als we weg waren geweest. Ik had veel onderzoek gedaan en had inderdaad gelezen dat het vaak ook niet goed ging. Misschien omdat het een kitten was dat het een betere slagingskans had, dat weet ik niet. We hebben veel geluk gehad, ze zijn zo onwijs leuk samen. Beide zijn het mannetjes en gecastreerd. Wij hadden wel een plan achter de hand, mocht het niet klikken dan kon de kat naar iemand die er wel goed voor kon zorgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rifca Geplaatst: 25 juni 2019 Delen Geplaatst: 25 juni 2019 Een kitten is helaas geen garantie. Mijn ex en ik hadden een kat, toen wij uit elkaar gingen nam hij er een kitten bij omdat ze anders zo vaak alleen zou zijn. (Ik ging op kamers dus ze kon niet mee.) Dat ging goed tot het nieuwe katje groter werd. Toen werd onze / de eerste poes letterlijk het huis uit gepest. Gelukje voor mij: toen ik mijn huisje kreeg is ze bij mij komen wonen ☺️ Ze heeft andere katten nooit meer leuk gevonden. Van mijn huidige kat weet ik het gewoon niet. Soms denk ik dat ze zich wel verveeld als ik weg ben, maar als ik thuis ben slaapt ze eigenlijk vooral overdag. Mijn zus had twee katten, de jongste was komen aanlopen en wilde spelen met de oudste. Was niet wederzijds. Toen de oudste overleed dacht ze de jongste (Max) blij te maken met een speelse kitten. Nu heeft Max de rol van de oudste overgenomen en wil niet meer spelen :s Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2019 Ik had eerst Luna en heb er toen ze nog maar een paar maanden was, een 13 week oud kitten bij gezet, Isis. Twee jonge katten denk je, moet goed gaan. Leuk voor Luna, die toch wel veel aandacht nodig had.... Niet echt dus. Helaas liep het niet echt lekker, maar toen na een paar dagen het moment kwam dat ik dacht " ik ga het asiel bellen om isis terug te brengen", toen lagen ze opeens heel lief samen in een mandje... Isis is dus toch gebleven! Isis is gewoon angstig, schrikkerig en niet-sociaal. Ze was als enige over van een nestje kittens, ze waren niet opgegroeid in een gastgezin. In het begin was ze zo verschrikkelijk bang van alles. Als ik de tv aanzette liep ze tegen de muren op van angst. Ze is nog steeds in veel situaties heel angstig. Ze kan wel met Luna, maar botst ook wel eens. Het is dus meer acceptatie, dan echt vriendjes zijn. Hiro was zwerfkat en is nooit meer weggegaan. Hij heeft een hele goede klik met Luna, en Luna heeft ook echt wel behoefte aan aandacht, dus Hiro mocht blijven. Zij zijn door de jaren heen steeds hechtere maatjes geworden. Isis vind Hiro alleen leuk als hij uit de buurt blijft. Isis is voor ons als baasjes wel de meest lieve kroelkat. Hoewel mijn man wat bang is van haar, die kan de signalen niet zo goed lezen, haar gedrag niet zo goed voorspellen. Zelf heb ik daar geen moeite mee. Maar hij is banger van Luna. Don't mess with Luniepunie haha. Zij is de baas in huis. Zelfs de hond is bang voor haar 😉 Als je inbreker zou zijn en bij ons binnen zou komen, schrik je misschien van de grote hond, maar eigenlijk zou je bang moeten zijn voor Luna 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rifca Geplaatst: 25 juni 2019 Delen Geplaatst: 25 juni 2019 Haha waakkat Luna 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 25 juni 2019 Delen Geplaatst: 25 juni 2019 Ik heb ook 2 katten, 2 zusjes. Gaat erg goed samen, hoewel er natuurlijk wel eens ruzie is. Mia zou ook echt niet alleen kunnen zijn, Ilja denk ik wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2019 Ik denk dat ik vannacht in mijn slaap vermoord word.... Ik heb Hiro per ongeluk in de badkamer opgesloten vandaag. Hij kijkt mij echt aan alsof hij moordplannen aan het maken is. 🙀 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 Ik heb de nacht overleefd hoor! 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 30 oktober 2019 Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 4 uur geleden zei Evee: Ik heb de nacht overleefd hoor! 😉 Had je de slaapkamerdeur dichtgedaan? 🤭 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 1 minuut geleden zei Lienappelsien: Had je de slaapkamerdeur dichtgedaan? 🤭 Haha ja 😁 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2020 Ik hoorde net een soort gestommel, maar kon het niet echt plaatsen. De vaatwasser en wasmachine stonden aan, dus ik al kijken of het daar van kwam maar dat leek niet het geval te zijn. Opeens een dreun, gaat de kastdeur open. Komt Isis er uit gerend 😂 Ik had haar dus blijkbaar in de kast opgesloten toen ik een kluifje voor Qila pakte. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 Haha dat gebeurd hier zo vaak. Dan loop ik de badkamer in om mijn tanden te poetsen, doe daarna de deur achter me dicht, en moet vervolgens weer opstaan uit bed omdat er blijk iemand (Storm 😉) sneaky toch de badkamer in is gelopen, maar er nu niet meer uit kan 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 Ze begon opeens te rollen voor de camera!! Dat leverde een mooi plaatje op! 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2020 aww lief! Ik kreeg pas van Hiro precies een gaap toen ik een foto nam 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 19 minuten geleden zei Evee: aww lief! Ik kreeg pas van Hiro precies een gaap toen ik een foto nam Oooooooh, mijn hartje: smelt, smelt, smeeeeeeeelt!!! Zo schattig en grappig! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten