Ga naar inhoud

geen gas/geen verstopping /toch niet eten


sokiky

Aanbevolen berichten

vorige week had mijn konijn verstopping, binnengebracht bij da en 3 dagen later mocht ze naar huis.  ze at en keutelde goed, dus ze leek uit de problemen. amper 5 dagen thuis en eergisteren trof ik haar weer ziek aan. de avond voordien had ze nog goed gegeten, normaal gekeuteld.  maar smorgens dus heel ziek: naar da gebracht: geen gas/geen verstopping.  ze was op die 5 dagen ook 100 gram afgevallen.  vandaag nog eens naar de da gebeld: ze eet nog steeds niet goed, een paar hapjes witlof en meer niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarnet nog eens gebeld naar de dierenarts, ze gaan beginnen dwangvoeren.  ze eet uit zichzelf te weinig, enkel klein beetje witlof.  de weinige keutels die ze heeft zijn klein en misvormd.

 

ze is momenteel inderdaad aan het verharen.  thuis drinkt ze uit een waterbakje, maar niet enorm veel moet ik zeggen. het valt me op dat ze in de winter meer dronk dan nu. mijn ander konijn is ook geen grote drinker.  ze zit thuis in een volledig afgesloten ren, toegang tot giftige planten heeft ze niet.

 

ze heeft al vaker last gehad van haar darmen, de laatste keer was in oktober en december.  maar nu dus op een week tijd 2 keer.  de vorige keren was ze na 2 daagjes bij de dierenarts al terug goed aan het eten en keutelen maar nu komt ze maar niet op gang.

 

voor zover ik weet zijn er momenteel nog geen foto's gemaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft ze last van een haarbal. Dat zorgt ervoor dat je konijntje pijn heeft. Een van mijn konijnen had dit de afgelopen ruiperiode en heeft naast een weekje pijnstilling, een maand of twee 1 maal daags Kat-A-Lax als medicijn gekregen. Daarnaast alleen maar veel hooi en water. Geen brokjes geen groenvoer. Ze is weer helemaal blij en vrolijk, maar ik weet nu dat het in de volgende ruiperiode zomaar weer kan gebeuren. Ik ben bij een konijnkundige dierenarts geweest. Succes met het diertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

het grote probleem is dat ze een zeer slechte hooieter is...  mijn ander konijn eet heel goed hooi en heeft geen darmproblemen

 

ze krijgt momenteel cisaral en emeprid bij de dierenarts, en dus vanaf vandaag ook dwangvoeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht hooi eten en niet goed drinken, is eigenlijk al een recept voor darmproblemen bij konijnen. Ik denk dat dat de basis van de problemen is, die je in ieder geval moet proberen aan te pakken. Hopelijk komt ze er weer snel bovenop! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al alle soorten hooi geprobeerd...  ook al bij 2 verschillende boeren geweest om hooi

ze eet het gewoon niet, of niet genoeg

 

ik ben al fel geminderd met biks (sience selective), maar daardoor is ze nu aan de magere kant. ik gaf 20 gram per kg, maar ben gedaald naar 10-15 gram per kg, maar daar werd ze magerder mee en at ze nog steeds geen hooi

 

groenten eet ze heel graag, ze krijgen 100 tot 120 gram voor 2 konijnen.  het merendeel ervan eet zij wel op.  mijn ander konijn is niet zo'n grote groenteneter.  hoewel, nu hij alleen zit zijn zijn groenten wel altijd op smorgens.  dus hij eet ze wel. 

 

gisteren zijn we ze nog gaan bezoeken, da ging dwangvoeren gisterenavond.  straks eens bellen hoe het vandaag met haar gaat

 

het is de zoveelste keer dat ze darmproblemen heeft, maar nu is het echt wel heel erg.  dwangvoeding is nog nooit nodig geweest...  ik hoop dat ze snel thuis is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .