Ga naar inhoud

Voerbak konijn met timer


Sylvia M

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zoek een voerbak met timer die buiten kan staan voor 4 konijnen. 

Het probleem is dat ik altijd  's avonds mijn konijntjes voer omdat ze in de ren met de kippen zitten. Ze zijn het gewoon dat als de kippen binnen gaan zij eten krijgen. Anders hebben ze geen kans omdat de kippen alles opeten of dooreen rammelen. Nu zoek ik en bak met timer zodat ik die op een uur kan instellen en niet zo laat in de ren moet gaan. Vooral als ik morgenpost of nachtshift heb. 

Bestaat er iets wat je buiten kan plaatsen?

Groetjes Sylvia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen en voederautomaten werken in de praktijk eigenlijk gewoon niet. De kans dat zo iets gesloopt is voor het timer moment, is groot. En daar zijn het over het algemeen dan ook gewoon te dure dingen voor, als ze maar 1 dag mee gaan. 

 

Als je wisselende diensten hebt, zou ik gewoon zorgen dat de konijnen voldoende hooi hebben tot je weer thuis bent, en ze dan voeren. Het tijdstip van de dag wisselt dan misschien, maar als je aanhoud dat je controleert en indien nodig voert voor je gaat werken en als je thuis komt, dan zit er wat, 9 uur tussen. Dat kan prima, zolang ze maar voldoende hooi kunnen eten.

 

Overigens ben ik echt geen voorstander van konijnen en kippen samen, maar dat is in dit geval OT. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Evee:

Konijnen en voederautomaten werken in de praktijk eigenlijk gewoon niet. De kans dat zo iets gesloopt is voor het timer moment, is groot. En daar zijn het over het algemeen dan ook gewoon te dure dingen voor, als ze maar 1 dag mee gaan. 

 

Als je wisselende diensten hebt, zou ik gewoon zorgen dat de konijnen voldoende hooi hebben tot je weer thuis bent, en ze dan voeren. Het tijdstip van de dag wisselt dan misschien, maar als je aanhoud dat je controleert en indien nodig voert voor je gaat werken en als je thuis komt, dan zit er wat, 9 uur tussen. Dat kan prima, zolang ze maar voldoende hooi kunnen eten.

 

Overigens ben ik echt geen voorstander van konijnen en kippen samen, maar dat is in dit geval OT. 

 

Bedankt voor de reactie. Ik begrijp dat je geen voorstander bent om kippen  en konijnen samen te zetten maar als je ze hier zou zien zou je je mening mss veranderen. Ze liggen zelfs samen tegen mekaar te chillen 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet, ik denk dat als jij gezien zou hebben wat ik gezien heb, van ellende (verwondingen) van kippen en konijnen samen, dat jij juist van gedachten zou veranderen. Daarnaast kunnen konijnen ziek worden van kippenpoep, helemaal als ze er langdurig mee in contact komen. Dan heb je nog voedselproblemen. Lijkt mij toch niet echt een ideale situatie, hoe je het ook bekijkt. Ik adviseer dus echt altijd dat als je zowel kippen als konijnen wil, dat er echt een apart kippenhok+ren en een apart konijnenhok + ren nodig is, niet gemengd. Maar ik weet ook hoe ontzettend moeilijk het is om mensen daar van te overtuigen. Meestal lukt dat pas als er ernstige problemen zijn ontstaan, helaas. Maar wie weet kan ik je er in ieder geval bewust van maken en over laten nadenken. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Evee:

Ik denk het niet, ik denk dat als jij gezien zou hebben wat ik gezien heb, van ellende (verwondingen) van kippen en konijnen samen, dat jij juist van gedachten zou veranderen. Daarnaast kunnen konijnen ziek worden van kippenpoep, helemaal als ze er langdurig mee in contact komen. Dan heb je nog voedselproblemen. Lijkt mij toch niet echt een ideale situatie, hoe je het ook bekijkt. Ik adviseer dus echt altijd dat als je zowel kippen als konijnen wil, dat er echt een apart kippenhok+ren en een apart konijnenhok + ren nodig is, niet gemengd. Maar ik weet ook hoe ontzettend moeilijk het is om mensen daar van te overtuigen. Meestal lukt dat pas als er ernstige problemen zijn ontstaan, helaas. Maar wie weet kan ik je er in ieder geval bewust van maken en over laten nadenken. 🙂

Ik ben het inderdaad met je eens. Ik snap heel goed dat als het toevallig tussen je konijnen en kippen goed gaat of goed lijkt te gaan, je ervoor kiest om de kippen en konijnen bij elkaar te houden. Bij mijn ouders thuis hadden we de kippen en konijnen ook altijd samen. Ook al leek dat best goed te gaan, heb je inderdaad altijd nog het voedingsprobleem. Ons konijn probeerde altijd te rijden op de kippen, maar de kippen reageerden dan weer door de pikorde te bepalen. Gevolg: konijn was half kaal en moest rennen voor haar leven om te kunnen eten. Echt zielig als ik daar nu aan terug denk. Om die reden zou ik er daarom ook nooit meer voor kiezen, maar in ieder geval de schuil- en voederplaats gescheiden houden. Ze met elkaar door een grote tuin laten lopen onder toezicht zou dan eventueel nog kunnen, maar niet permanent. Het wordt nu wel erg off topic, maar ik vond het wel een interessant onderwerp om over te discussiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .