Spring naar bijdragen

Recommended Posts

ik heb 2 vrouwtje konijnen. ze zijn ongeveer 2 jaar en 5 maanden. het is al de 2 de keer dat één van de konijnen vacht plukt en een kuiltje er in graaft en daar na er gewoon keuteltjes op doen.

ik zie wel dat het enen konijn wacht van de borst heeft geplukt en ook gromt en bijt en agressief is. ik heb ze nog niet laten steriliseren. wat moed ik nu doen? 

hebben jullie tips?  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze is waarschijnlijk schijnzwanger. Je kan haar gewoon laten doen, het nestje dat ze maakt eventjes laten liggen. Over een paar dagen / week kun je het met de gewone verschoon-beurt weer weghalen, dan zal ze er waarschijnlijk ook alweer op uitgekeken zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is er een kans dat ze echt zwanger is? Dat zou dan 5 weken geleden zijn gebeurd. Anders is ze schijnzwanger. Dat gaat met een paar dagen vanzelf over, je hoeft er niets aan te doen. Vacht van de borst plukken is heel normaal, dat gebruiken ze voor het nest maar zorgt ook dat eventuele jonkies goed bij de tepels kunnen. Als het over is kun je het nest weghalen. Steriliseren is inderdaad de enige oplossing om schijnzwangerschappen te voorkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites