Spring naar bijdragen
Evee

Europese verkiezingen

Recommended Posts

Kom ik weer eens met een verkiezingentopic 🙂  Over een week mogen we weer naar de stembus! 

Maar ook de verkiezingen voor de EU zijn belangrijk. Het lijkt ver weg, maar stiekem wordt daar heel veel bepaald met betrekking tot regelgeving over dierenwelzijn en milieu, dingen die denk ik door veel bunnybunchers belangrijk gevonden worden! 

Ik heb het een stemwijzer gedaan en er komt uit dat ik op 50 plus, jezus leeft of de partij voor de dieren zou moeten kiezen hahaha. Die eerste 2 zijn geen optie voor mij. Partij voor de dieren heb ik nooit op gestemd, maar voor de EU overweeg ik het wel. Ik ga mij in ieder geval eerst nog eens even in de punten die spelen en de standpunten van de partijen die ik overweeg, eerst even verdiepen voor ik echt een keuze maak. Gaan jullie stemmen? Of slaan jullie de europese verkiezingen over? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik stem eigenlijk altijd op dezelfde partij, deze keer ook weer. Deze keer ben ik voor de eerste keer bijzitter bij de verkiezingen, ik ben benieuwd of het me bevalt ☺️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan ik ook twee halve stemmen uitbrengen? Ik kom uiteindelijk op 2 partijen, met de ene partij ben ik het voor de ene helft van de punten eens, met de andere partij op de andere helft van de punten. Zucht haha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

o jee, dat is morgen al he. Nou dat zal dan wel Groen Links worden. Puur omdat ik vindt dat de politiek het klimaatprobleem niet serieus genoeg neemt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig he?! En het is vandaag al! Ik stel het nog even uit tot vanavond haha. Ik twijfel nog een beetje.

Ik denk dat ik Europees gezien toch voor de partij voor de dieren ga, inderdaad ook om klimaat en dierenwelzijnsredenen. Op een aantal andere punten ben ik het met hun niet eens, maar er is geen enkele partij waar ik het wel helemaal mee eens ben. Maar omdat ik denk dat de partijen waar ik het op andere punten dan wel weer mee eens ben er ook wel in komen, hoop ik dat ik door op deze manier te stemmen wel een beetje de balans naar de juiste kant kan helpen trekken, dat de klimaat / landbouw / dierenwelzijnsonderwerpen in ieder geval ter sprake gebracht kunnen worden door op deze partij te stemmen. Niet dat ze dan altijd hun zin krijgen, zo werkt de politiek helaas niet 😉 Maar hopelijk kunnen ze wel de discussie over dit soort onderwerpen gaande houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb toch maar eens een stemwijzer in gevuld en de hoogste overeenkomst is 66%. Het gevoel dat je het met geen elke partij helemaal eens bent ken ik wel. Ik probeer er dan vooral op te letten dat onderwerpen zijn die ik minder belangrijk vind. Dus alle partijen die megastallen en plastic etc. allemaal geen probleem vinden vallen sowieso wel af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites