Ga naar inhoud

Inenting tegen myxomatose


Hanne Pelgrims

Aanbevolen berichten

Ik zou even rondbellen bij dierenartsen voor de actuele prijzen. Wellicht organiseren ze nog een ent-middag bij je in de buurt dat scheelt vaak al in de prijs. Ik zou je absoluut aanraden om de volledige inenting te doen, lees hier in dit artikel er meer over:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/myxomatose-vhs/

Zo onwijs veel scheelt het niet in prijs en dan ben je tenminste helemaal beschermd.

 

Ik was dit jaar twee keer 25 euro kwijt voor twee konijnen voor de volledige inenting. Dit was wel op een inenting dag dus goedkoper dan regulier denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook zeker 2 prikjes aanraden, één prik werkt tegen myxomatose en RHD-1. De andere prik tegen RHD-2. Die laatste komt de laatste jaren nog meer voor in Nederland dan myxomatose en de rhd-1 variant, dus zeker beide prikjes laten zetten! 

 

Ik betaal wel wat meer voor de beide inentingen, omdat ik "los" naar de dierenarts ga, dus niet op een vaccinatiedag. Ik betaalde 56,20 per konijn. 

 

 

Dit is het algemene inentingentopic van dit jaar, staan ook vaccinatiedagen van konijnenopvangen in vermeld, maar die zijn meestal in maart/april, en dus nu al geweest. Maar wie weet een idee voor volgend jaar, de prikjes moeten namelijk wel echt elk jaar herhaald worden:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebij de entingen nemen ik ben voor twee konijnen rond de 170 euro kwijt ik betaal voor 1 konijn van wat ik mij kon herinneren 72,00 euro kwijt wat al achterlijk duur is maar dat is bij elke da weer verschillend maar het is wel beter om ze toch die enting te geven ook omdat er nu al veel meldingen zijn van die besmettelijk ziektes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga met mijn konijnen ook gewoon naar de da en ik ben 50 euro kwijt per keer voor 2 konijnen. Mijn da zet de vaccins wel in 2 keer. Na 14 dagen moet ik terug voor vaccinatie 2. Ze doet dit omdat ze dan beter tegen de vaccins kunnen en er minder ziek van zijn. Dus in totaal ben ik 100 euro kwijt voor 2 konijnen en 2 consultaties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .