Ga naar inhoud

Konijn eet goed, behalve hooi


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen merk ik dat Bobbi minder hooi aan het eten is. Ze is verder levendig en komt ook vol enthousiasme aanrennen voor biks, groente en gedroogde kruiden, maar het hooi is echt een dingetje. Wanneer ik het meng met de gedroogde kruiden graaft ze net zo lang tot ze alle kruiden er tussenuit gepikt heeft. Ik dacht eerst aan haakjes, maar toen Dex deze had at hij helemaal niets meer. Wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig ander hooi gekocht of een nieuwe zak van je reguliere hooi? Soms zit er een minder goeie "oogst" in en eten ze het minder graag. Ook kan het een teken zijn van (beginnende) haakjes op de kiezen ook al eten ze nog wel andere dingen, dit kan soms wel voorkomen. Ze stoppen soms niet ineens met alles eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de week inderdaad een nieuwe zak gekocht en als tussenoplossing een klein zakje ander hooi gegeven afgelopen weekend. Ik ga de bak vanavond even helemaal leeg halen en vullen met alleen het hooi uit de nieuwe zak. Als dat niet helpt wordt het toch een bezoekje dierenarts voor haakjes slijpen gok ik zo. Normaal durf ik wel af te wachten maar we gaan bijna op vakantie en ze gaan naar een logeerhotel.. Timing is top 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Lisavd:

Hoeveel aan voer geef je per dag vaak als te veel voer geeft of andere dingetjes willen vaak hun hooi niet meer 

Ze krijgen heel weinig biks, 10 gram per konijn per dag. Daarnaast groenvoer en dus hooi. 

 

19 uur geleden zei Marjoleink:

Hoe is het vandaag gegaan?

Het lijkt erop dat het schoonmaken van de bak en het vullen met vers hooi heeft geholpen. De afgelopen dagen lijkt ze weer meer en langer hooi te eten. De rest gaat ook nog steeds goed naar binnen. Denk dat ik het wel aandurf zonder bezoekje aan de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .