Ga naar inhoud

Taxus haag verwijderd


Kim1982

Aanbevolen berichten

We hadden als afscheiding met de buren een taxus haag, deze hebben we tot aan de grond weg gesnoeid. Daarna is er een bedrijfje gekomen om de stammetjes van de haag een stukje uit te graven en te versnipperen, zodat een houten schutting geplaatst kon worden. 

Nu is mijn vraag of iemand weet of stukjes versnipperd hout/stukjes wortel van een taxus haag ook giftig voor konijnen zijn? 

Uiteraard hebben we alles zoveel mogelijk opgeruimd, maar we blijven stukjes tegenkomen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taxus is inderdaad heel erg giftig. 0,7 gram naalden per kg lichaamsgewicht, las ik ergens. Dat is echt niks. Het giftigste zijn de naalden en de pitten van de besjes. Er zijn zelfs gevallen bekend van vergiftiging van wilde konijnen, dus ik zou hier echt voorzichtig mee zijn. Over het hout specifiek is er niet echt iets te vinden, maar dat risico zou ik maar niet nemen met zo'n giftige boom. Succes met alles opruimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .