Ga naar inhoud

Beginnende sore hocks?


Lotte98

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb 2 konijntjes (mannetje en vrouwtje). Vandaag zag ik dat het vrouwtje (1,5 jaar) kale plekken had op de hielen. Een foto maken was erg lastig helaas. De plekken zijn droog en roze. Op een hiel zit een wat harde plek. De plekken zijn op beide voetjes hetzelfde. 

Mijn konijnen hebben geen ondergrond, omdat ze anders ineens niet meer zindelijk zijn. Ik heb er nu een handdoek ingelegd om te kijken of dit wel droog blijft en zodat ze wat zachter zit. 

Soms ligt er nat geplast hooi in het hok. Dit probeer ik gelijk op te ruimen, maar dat lukt natuurlijk niet altijd direct. 

Zijn er andere dingen die ik kan doen? Moet ik contact opnemen met de dierenarts voordat het erger wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat heel veel uitleg over zere hakjes, ondergrond en dat soort dingen: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/Pododermatitis-zerehakjes/

 

Als het nog niet echt ontstoken of open is hoef je niet met spoed naar de dierenarts, maar houd het wel goed in de gaten. Als het erger word, de plek groter word, het echt rood ontstoken is, of er echt wonden ontstaan, dan wel echt naar de dierenarts gaan (het liefst natuurlijk al voor dat punt, want echt lekker is het niet voor de konijnen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .