Ga naar inhoud

Bang konijn


Binky_Baily123

Aanbevolen berichten

Hoii ik heb een vraagje, ik heb een konijn Baily en ze durft niet opgepakt te worden en vind het eng als je te dicht bij komt en ze vijd het spannend om geaaid te worden. Ze is al zo bang sinds ik haar heb. Ze zit trouwens samen met Binky in een buiten hok en mag elke dag een paar keer door de tuin heen rennen. Binky is een gecastreerd mannetje en Baily een vrouwtje. Ik hoop heel erg dat iemand antwoord heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle konijnen vinden het eng als je ze oppakt. Konijnen lijken knuffeldieren, maar integendeel. Ze lopen het liefst dag en nacht lekker rond in een ruime ren met 1 of meerdere vriendjes. Je kunt konijnen wel aaien, maar ze vinden het lang niet allemaal leuk. Hier waren ze eerst ook heel erg bang. Ik ben bij ze gaan zitten met wat lekkers, en zo elke dag heb ik een stukje van hun vertrouwen gewonnen. Als ze niet wouden liepen ze weg en gingen ze lekker zelf spelen. Nu klimmen ze het liefst op me, maar veel konijnen hebben een beetje een hekel aan aaien, zeker aan oppakken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen vinden alle konijnen het eng om opgepakt te worden. In de natuur betekent dat over het algemeen dat ze opgegeten gaan worden door bijv. een roofvogel, dus dat is reden voor paniek. Dus je kunt haar beter niet oppakken.

Niet alle konijnen houden van mensen, dus het is niet gezegd dat je haar angst kunt wegnemen. Wat je kunt doen is haar heel langzaam aan jou laten wennen, bijvoorbeeld door heel rustig  in de ren te gaan zitten. Na een poosje komt ze misschien aan je snuffelen, en daarna wil ze misschien een snoepje uit je hand aannemen. Ik zou pas beginnen met aaien als ze wat meer vertrouwd met je is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .