Ga naar inhoud

Gespannen sinds kort


Roosbunny

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb twee konijntjes. Ex-vrouwtje Jip vanaf acht weken (ruim een jaar geleden) en ex-mannetje Sam uit de opvang (nu vier maand, ook ongeveer een jaar oud).

ze waren super gekoppeld. Sam is laatst ontsnapt, maar ze zitten binnen en Sam heeft in die losse periode vooral langs de ren gezeten, gezien de keutels.

de ontsnapping is bijna twee weken geleden, maar sinds een paar dagen is Jip soms heel gespannen rond Sam. Ze schrikt weg en maakt een angstig knorrend geluid. 

Het ene moment liggen ze heel lief naast elkaar te slapen en het andere moment (vandaag vooral in de buurt van eten) is Jip heel bang.

ik hen een beetje ten einde raad wat ik kan doen.

iemand een ervaring of tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef het rustig de tijd. Ik vermoed dat het vanzelf weer gewoon goed komt. Zorg er in ieder geval voor dat hij niet meer kan ontsnappen. Ik weet overigens niet of de spanning door de ontsnapping komt, of dat ze in de laatste paar dagen ergens van geschrokken is waar de spanning door is ontstaan (dat kan vanalles zijn, overvliegende roofvogel, kat bij de ren, wilde konijnen in de buurt, hard geluid). Maar ik denk dat het met wat rust en tijd weer goed komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Geef het rustig de tijd. Ik vermoed dat het vanzelf weer gewoon goed komt. Zorg er in ieder geval voor dat hij niet meer kan ontsnappen. Ik weet overigens niet of de spanning door de ontsnapping komt, of dat ze in de laatste paar dagen ergens van geschrokken is waar de spanning door is ontstaan (dat kan vanalles zijn, overvliegende roofvogel, kat bij de ren, wilde konijnen in de buurt, hard geluid). Maar ik denk dat het met wat rust en tijd weer goed komt. 

Dit zou wel goed kunnen! Het is sinds maandag en maandag zijn ze bij onze buren begonnen met het huis slopen, wat natuurlijk veel lawaai geeft. Kan die stress zich opbouwen en soms afreageren op sam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .