Spring naar bijdragen
DennisR1998

Tips huis konijnproof maken

Recommended Posts

Hey 😄,

Graag wil ik tips om mijn huis konijnproof te maken.

Het is een woon en slaapkamer in 1 en loop vast bij de volgende punten:

1: Mijn konijn kan onder de bank door en daar ligt de kabel niet in een gootje, dit kan ik uiteraard wel in orde maken.

2: Ze kan op mijn tv meubel springen, hierachter liggen erg veel kabels... hoe kan ik dit het beste weg werken zodat ze hier niet bij kan?

3: Ook kan ze onder het tv meubel door aan de voorkant en zijkant.

3: Ik wil niet dat ze onder me bed en bank kan gaan. Hoe lossen jullie dit op?

Graag hoor ik jullie tips/ideeën 😄 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je dit artikel al gelezen? Dat staat vol tips en dingen waar je aan moet denken voor je konijnen in huis laat wonen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-huisvesting/post/binnenkonijnen-konijnen-houden-in-huis/

1. ik zou de kabel onder de bank zeker in een kabelgoot doen! Konijnen houden van alles wat lijkt op de tunnels die ze van nature graven, onder de bank zullen ze dus zeker kruipen! 

2. Geen idee hoe het er uit ziet. Maar je moet wel zorgen dat ze er niet kunnen komen, toen ik nog konijnen in huis had is er ooit een hele dure kabel kapot geknaagd van onze geluidsset (94!! euro om m te vervangen). Misschien kun je het met plankjes afwerken tot aan de muur, of daarmee een kabelgoot maken waar wat meer in past (wat achter een tv meubel meestal wel nodig is). 

3. zie 2

3 (moet dit geen 4 zijn 😉 ) Ze niet los laten lopen in huis. Of het afzetten, een nette plank / meubelplaat / plint onderlangs maken. Of er als ze loslopen rekjes / panelenrennetjes gebruiken, maar dat is minder mooi (meestal wel goedkoper).  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Evee:

Heb je dit artikel al gelezen? Dat staat vol tips en dingen waar je aan moet denken voor je konijnen in huis laat wonen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-huisvesting/post/binnenkonijnen-konijnen-houden-in-huis/

1. ik zou de kabel onder de bank zeker in een kabelgoot doen! Konijnen houden van alles wat lijkt op de tunnels die ze van nature graven, onder de bank zullen ze dus zeker kruipen! 

2. Geen idee hoe het er uit ziet. Maar je moet wel zorgen dat ze er niet kunnen komen, toen ik nog konijnen in huis had is er ooit een hele dure kabel kapot geknaagd van onze geluidsset (94!! euro om m te vervangen). Misschien kun je het met plankjes afwerken tot aan de muur, of daarmee een kabelgoot maken waar wat meer in past (wat achter een tv meubel meestal wel nodig is). 

3. zie 2

3 (moet dit geen 4 zijn 😉 ) Ze niet los laten lopen in huis. Of het afzetten, een nette plank / meubelplaat / plint onderlangs maken. Of er als ze loslopen rekjes / panelenrennetjes gebruiken, maar dat is minder mooi (meestal wel goedkoper).  

Ik ga wel even knutselen en kijken hoe/wat ik het het beste kan doen.

Bedankt voor de tips in iedergeval 😄

Panelenren hekjes heb ik meer dan genoeg haha dus daar kom ik ook al ver mee denk ik.

Nu heeft ze 24/7 ruimte van 1,5 vierkante meter maar 1 nadeel... de hekjes staan voor mijn tv haha.

Daarom wil ik het huis konijn proef maken zodat ze 24/7 ook uiteindelijk los kan lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die paneelren-delen kun je achter het tv meubel zetten, zodat ze wel op/in het meubel kunnen maar niet erachter kunnen, en dan de stukjes kabel die nog "bloot" liggen in een kabelgoot. Dan staat er ook niet zo'n offensive ren voor de tv.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Piku:

Die paneelren-delen kun je achter het tv meubel zetten, zodat ze wel op/in het meubel kunnen maar niet erachter kunnen, en dan de stukjes kabel die nog "bloot" liggen in een kabelgoot. Dan staat er ook niet zo'n offensive ren voor de tv.

Bedankt! goede tip 😄

Ga ik na werk zeker even in orde maken.

Alleen nog even kijken hoe ik het aan de zijkanten ga doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet natuurlijk niet precies hoe jouw situatie is. Maar voorheen had ik zowel aan de onderranden van het tv meubel als aan de zijkant (in het verlengde van de zijwand richting de muur) extra latjes bevestigd van het zelfde soort hout. Hierdoor werd het tv meubel als het ware een grote kabel goot, ze konden er niet onder of achter.

Alle overige kabels, ook onder/achter de bank, zou ik in een gootje of pvc leiding stoppen, makkelijk gedaan en veiliger.

Nu heb ik de tv aan de muur hangen en de mediabox op een schapje er boven waar toevallig ook een stopcontact zit. Ik heb nu dus een minimaal aantal kabels en dat wat er is boven konijn hoogte. Maar dit kan alleen omdat de stereo installatie van m’n ex met hem mee verhuisd is 😉 

Ps vergeet niet om ook planten, boeken etc. veilig te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .