Ga naar inhoud

HELP! Vachtmijt?


Laura94

Aanbevolen berichten

Hee konijnenliefhebbers, 

 

Ik heb even een vraagje. Weten jullie wat dit is? Sinds ongeveer 3 dagen heeft mijn konijntje schilfertjes in zijn vacht. Vanaf vandaag zijn er ook meerdere bultjes op zijn rug te voelen, met daaromheen ook weer deze schilfertjes. 

 

Kan dit vachtmijt zijn? Ik ben een paar weken terug naar de trimsalon geweest met mijn konijn, dus kan het misschien zijn dat hij het daar heeft opgelopen? En is het van belang dat ik snel met hem naar de dierenarts ga om er naar te laten kijken? Ik ben erg benieuwd, heb een paar dagen gewacht omdat ik hoopte dat het vanzelf over ging, maar dit lijkt niet het geval. 

 

Ik hoor het graag. 

 

Groetjes, Laura

400F8692-15F3-4BB1-8FFC-908F5354A499.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan. Stel het is wel iets dan kan het heel vervelend zijn voor je konijntje. Schilfertjes kunnen inderdaad duiden op vachtmijt. Je dierenarts kan een gepaste behandeling voorschrijven zodat het niet erger wordt, denk aan jeuk of kale plekken.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inderdaad schilferig uit, kan best iets van mijt of schurft zijn. Na het weekend even een afspraak maken bij de dierenarts, die kan even goed kijken wat het precies is en het juiste -konijnveilige- middeltje voor schrijven. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .