Spring naar bijdragen
Evee

Konijn met grijze haren van ouderdom

Recommended Posts

Charlie begint grijze haren te krijgen. Ze heeft er al wel een tijdje wat, maar het wordt echt steeds duidelijker, haha. Ze is al grijs qua vachtkleur, maar bij haar snorharen en op haar neus kleuren ze nu echt wel lichter. 

Ze begint al wel op leeftijd te raken ook, een jaar of 7.

charlie2.jpg

Ik heb wel meer konijnen gehad met grijze haren, ook binky had er veel. Hebben jullie konijnen met grijze haren? En zo ja, op welke leeftijd begon dat? 

Foto van Binky, die als jong konijn prachtig black&tan was, maar naarmate ze ouder werd steeds meer grijze haren kreeg. Op deze foto was ze al 13.

puurhooistick (5)klein.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds een jaar of zo begint het bij Senna ook op te vallen dat ze grijs wordt. Vooral op de kop inderdaad. Ze is 8 (kwam ik vandaag achter, ik dacht altijd dat ze 9 was 🙈)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah dat wist ik niet, dat dat kon! Mijn eigen oude nijn was wit met bruine vlekjes dus daar zag je niks op en de laatste die we hadden voor ik Muffin en Monster kreeg was madagaskar kleurig, daarzag ik ook niks op maar die was dus al niet echt egaal van zichzelf. Overigens zijn geen van hen boven de 10 gekomen, dus misschien dat het enkel aan de alleroudsten is besteed.

Muffin is te licht en Monster is al 50 shades of grey van zichzelf, dus ook daar ga ik niks aan kunnen zien als het bejaarden worden. :')

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch denk ik dat het ook wel een beetje in de genen zit, net zoals bij mensen. Het ene konijn zal het sneller / meer krijgen en op jongere leeftijd, dan het andere konijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites