Ga naar inhoud

Carpofen voor Jumper


Aanbevolen berichten

Vandaag toch maar even met Jumper is n Dot naar de dierenarts geweest. Jumper had uit beide neusgaten snot. Dus naar de dierenarts. Longen, hart en buik waren goed. Hij heeft nu carpofen gekregen wat ik over zijn eten moet doen. Nu het grote probleem, hij wil het niet eten. Ik heb een spuitje waarmee ik het uit het flesje kan halen. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit makkelijk kan toedienen? Hij moet het twee maal daags.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het ook aanbieden op een stukje andijvie of witlof.

 

Als het echt niet werkt zou je ook kunnen vragen of je eventueel kan wisselen naar metacam, is ook een pijnstiller. Ik ben zelf wat meer fan van metacam. Carprofen is bitter, metacam is meer honing-achtig qua smaak. Metacam gaat er wat makkelijker in haha. 

 

Heeft hij verder ook iets van antibiotica gekregen tegen het snot? Carprofen is alleen pijnstiller & ontstekingsremmer. 

Of is er eerst een testje gedaan welke bacterie het is? Of is het geen bacteriële infectie? (even uit nieuwsgierigheid hoor!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen carpofen gehad. Ze heeft geen testje gedaan van het snot. Ze heeft hem eerst gewogen, toen heeft ze uitgebreid in zijn neusje gekeken. Met een speciaal apparaat in zijn bekje voor zijn voorste kiezen. Ook keek ze naar zijn oogjes maar dat vond ze mee vallen. Ze heeft naar zijn longen en hart geluisterd en Aan zijn buik gevoeld. Ze vond zijn buik soepel. Maar ze vond wel dat hij even een ontstekingsremmer nodig had. Ik heb nog gevraagd naar pasteurnella. Daar was ik bang voor. Ze gaf aan dat hij waarschijnlijk vooral last heeft van het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .