Ga naar inhoud

Konijn knort, wat is dit?


Smantt

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ons 6 jarig konijn knort sinds 2 dagen is ons opgevallen. Een tijd geleden leek het alsof de konijnen geschrokken waren van een kat en knorde ze ook, dus ik dacht van angst.

 

Met het lekkere weer buiten bij de konijnen gezeten en toen niks gehoord.

 

Verder eet en drinkt ze prima en kan ik geen snotneus ontdekken.

Weet iemand misschien al wat het zou kunnen zijn?

 

Morgen ga ik sowieso naar de DA met haar, hopelijk lukt dat nog als hoogzwangere..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, ik ben hoogzwanger 😉

 

Met dit slechte weer ben ik natuurlijk niet graag buiten en ben ik alleen bij ze om het eten te verversen. Toevallig zat ze nu vaak in het nachthok en weet ze natuurlijk dat als ik er ben, er eten komt, dus het zou misschien kunnen als reactie. 

 

Ze zijn al een hele tijd territoriaal wat het eten betreft dus het zou wel kunnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster knort inderdaad ook als er eten aan komt en dan probeert ze het uit je handen te meppen. Heel driftig wordt ze dan haha. Ze knorde ook toen ze schijnzwanger was en ze werd bereden door haar rammetje, maar dat was meer een andere soort knor die leek op piepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het te maken heeft met hormonen en territoriaal gedrag. Mijn ervaringen met knorrende konijnen hadden waren voornamelijk mijn rammetjes. 1 rammetje, een echte knuffelkont, wanneer hij een lange tijd geaaid werd (zacht geknor naar luider). En 1 rammetje waarvan de luchtwegen 'verstopt' zaten i.v.m. slechte huisvesting bij de voorgaande eigenaresse.

Mijn kleinste voedster van 6 maanden maakt nu sinds kort ook een hoog piepend en licht knorrend geluid, maar dat is als ik haar probeer op te pakken (wanneer het nodig is..), dat heeft hoogstwaarschijnlijk met haar hormoonhuishouding te maken.

😊Maar het is altijd fijn om voor de zekerheid toch even naar de DA te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn vroedster knort als ze blij is. Ook knort ze als ze zichzelf wast, als ze mij likt en als ze aan het spelen is. Het geluid klinkt echt als een zwijntje. Ze is een konijntje uit de opvang, tijdens een routine afspraak bij de DA werd er gezegd dat het niet erg is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .